امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/19 1396


گروه سایبان - معایب کاهش قیمت بیمه نامه شخص ثالث خودرو توسط مدیرعامل بیمه ما اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری رازپول، مجید صفدری ، مدیر عامل بیمه «ما» گفت:نرخ های دستوری وکاهش بدون توجیه قیمت ها در بیمه نامه ثالث خودرو و درمان تکمیلی از سوی شرکت های بیمه گر باعث از بین رفتن قیمت تعادلی در بازار می شود.


وی درباره نرخ‌های دستوری و کاهش بدون توجیه قیمت‌ها در ارائه بیمه‌نامه‌های ثالث خودرو و درمان تکمیلی، اظهار داشت: از دید اقتصاددانان هرجا مبادله ای بین عرضه کننده و متقاضی انجام می شود، یک بازار شکل گرفته است و بر اساس تعامل منحنی تقاضا و عرضه و قطع آنان قیمت مشخص خواهد شد که به آن قیمت تعادلی می‌گویند.


صفدری افزود: در صنعت بیمه نرخ شکنی‌ها ، نرخ‌های دستوری و کاهش بدون توجیه قیمت‌ها در ارائه بیمه‌نامه های ثالث خودرو و درمان تکمیلی توسط شرکت های بیمه گر و دولت، سایر نهادها و وضع مالیات ها و عوارض های مختلف به اشکال مختلف توسط افراد و دستگاه های متعدد و تعیین دیات نقص عضوها خارج از حوزه های اجرایی دست اندرکار، همان «ایجاد عدم تعادل» در قیمت ها و ارسال نادرست اطلاعات به مردم و جامعه است، زیرا برخی فکر خواهند کرد که بیمه نامه های ثالث سودآور هستند که شرکت های بیمه آن را تخفیف می دهند .


وی اضافه کرد: نکته مهم دیگر این است که در این شرایط، ارزش و کمیابی خدمات بیمه گری برای جامعه مغفول می‌ماند، لذا وقتی قیمت گذاری مصنوعی حکفرما باشد قیمت تعادلی دچار خدشه خواهد شد ، فعالان و عاملین اقتصادی همگی متضرر می شوند،عرضه کنندگان یعنی شرکت های بیمه در فروش بیشتر رقابت می‌کنند ونتیجه آن ایجاد زیان انباشته در برخی شرکت های بیمه است .


وی همچنین گفت:  آزاد سازی تعرفه ها در صنعت بیمه ایران و افزایش تعداد شرکت های بیمه طی سالهای اخیر منجر به افزایش رقابت و بوجود آمدن ریسک کاهش سهم بازار هریک از شرکت های بیمه شده است.


مدیر عامل بیمه «ما» به ملت بازار افزود: در بازار رقابتی، مشتریان هر شرکت یکی از مهمترین سرمایه‌ها و دارایی‌های آن قلمداد می‌شوند که باید به شیوه های مناسب حفظ و گسترش یابند که در این مساله ، بازاریابی رابطه مند علاج کار است و مفهومی است که در ۱۰ سال اخیر مطرح شده و در چند سال اخیر سازمان ها دریافته اند که برای داشتن مزیت رقابتی مداوم باید به عنوان یک شریک قابل اعتماد با مشتریان عمل کنند.

صفدری ادامه داد: بازاریابی رابطه مند به مدیران کمک می کند که به سوی روش های خلاقانه رفته و با ایجاد رابطه سودآور دوطرفه با مشتریان برخورد کنند.

همچنین اجرای بازاریابی رابطه مند می‌تواند تاثیر زیادی روی عملکرد مالی و سود دهی شرکت های بیمه داشته باشد. با استفاده از این رویکرد می‌توان ضمن ایجاد رابطه بلند مدت با مشتری فعالیت‌هایی که از دید مشتریان مهم و ارزشمند است را شناسایی، تقویت و بهبود بخشید و مشتریان بیشتری را جذب کرد .


این کارشناس صنعت بیمه تشریح کرد: عناصر کلیدی بازاریابی رابطه مند عبارتند از اعتماد، ایجاد مراوده صادقانه، ارتباطات، ارزش های مشترک، همدلی، عمل متقابل، تعهد و کنترل تعارض ها که از طرفی باید با ترغیب و تشویق و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی، بازار بالقوه را به سمت خرید بیمه نامه ها سوق داد .

به همین دلیل است که اساتید بزرگ دنیا معتقدند که فروش و بازارایابی علم میان رشته‌ای و یکی از تخصصی‌ترین مشاغل است و فروشنده‌ها بسیار خوشفکر، باهوش، منضبط، کارآمد، توانمند و صبور هستند.


بنابراین برای گسترش فرهنگ بیمه چاره‌ای جز رواج و استفاده از marketing مدرن نیست که در آن بازارشناسی، بازارگرایی، بازارسنجی، بازارگرمی، بازارگرایی، بازاریابی و بازارسازی وجود دارد و در نهایت ضریب نفوذ بیمه ودر آمدهای بیمه ای بیشتر خواهد شد و منابع مالی بلند مدتی برای بازار سرمایه ایجاد می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود