امروز: سه شنبه، 28 فروردین 1403
07/17 1392

ایران و جهان - رییس کل بیمه مرکزی به توضیح چگونگی بازنگری لایحه قانون بیمه شخص ثالث و افزایش وزن عواملی که نقش بیشتری در حوادث دارند پرداخت.
محمدابراهیم امین درباره بازنگری بیمه شخص ثالث گفت: ‌قصد داریم لایحه قانون بیمه شخص ثالث را در رابطه با نحوه ارزیابی ریسک تغییر دهیم.
وی افزود: اصلاح نحوه ارزیابی ریسک را بر عواملی که نقش بیشتری در حوادث دارند مبتنی می کنیم و وزن آن‌ها را در ارزیابی ریسک افزایش می دهیم به طور مثال اکنون ارزیابی ریسک براساس خودرو صورت می گیرد اما قصد داریم ارزیابی خودرو و راننده را با هم در محاسبات بیمه‌ای لحاظ کنیم.
رییس کل بیمه مرکزی در ادامه درباره اظهارات دبیرکل سندیکای بیمه گران مبنی بر این که سهم نیروی انتظامی در عوارض صنعت بیمه به صفر می‌رسد، تصریح کرد: در جریان این مسئله نیستم و رایزنی درباره کاهش سهم نیروی انتظامی با مجلس صورت نگرفته است اما سهم وزارت بهداشت مربوط به قانون برنامه است که برای اصلاح آن باید زمان اجرای قانون برنامه به پایان برسد.
به گفته امین سهم نیروی انتظامی اکنون کاهش یافته و بنا به قانون بودجه به پنج درصد رسیده است که تغییر آن در زمان خودش بررسی می‌شود.
وی در ادامه درباره تغییر مدیرعامل بیمه ایران گفت: کار بیمه مرکزی نظارت بر فعالیت شرکت‌های بیمه است و مسوولیتی در تعیین مدیر برای شرکت‌های بیمه ندارد.
رییس کل بیمه مرکزی خاطرنشان کرد: مدیر شرکت‌های بیمه را صاحبان سهام تعیین می کنند و سپس بیمه مرکزی صلاحیت حرفه‌ای را ارزیابی می‌کند. در نتیجه صاحب سهام بیمه ایران نیز دولت است و دولت در این زمینه اختیار تصمیم‌گیری دارد.
امین در ادامه درباره بررسی صلاحیت مدیران شرکت‌های بیمه خاطرنشان کرد: مدیران شرکت‌هایی که توسط هیات مدیره انتصاب شده‌اند و فرم‌های مربوط به ارزیابی صلاحیت بیمه مرکزی را تکمیل کرده‌اند، از سوی بیمه مرکزی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود