امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
04/3 1396



گروه سایبان - هادی اویار حسین مدیرعامل بیمه پارسیان در حالی دلیل عدم ارائه صورت های مالی به بورس را اعلام کرده است که این مورد در شرکت های دیگر نیز صدق می دهد .

به گزارش پایگاه خبری رازپول، بیمه مرکزی چندی پیش در نامه ای به شرکت های بیمه اعلام کرد که باید صورت های مالی بیمه ها قبل از ارسال به بورس به تائید بیمه مرکزی برسد. ظاهرا ماجرا به داستان ذخیره مثلثی باز می گردد. اخذ تائیدیه از بیمه مرکزی حالا پروسه برگزاری مجامع در شرکت های بیمه را طولانی تر کرده است و شرکت ها باید منتظر تائید بیمه مرکزی بمانند .بر همین اساس است که  هادی اویار حسین مدیرعامل بیمه پارسیان اعلام کرده که طبق مفاد ماده 58 قانون بیمه اجباری خسارت وارده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسیله نقلیه بیمه مرکزی مکلف شده از کفایت ذخایر شرکت های بیمه جهت ایفای تعهدات آتی اطمینان حاصل کند، لذا اخذ تائیدیه بیمه مرکزی در دست اقدام بوده که به محض دریافت تائیدیه مذکور صورت های مالی 30 اسفند 1395 اطلاع رسانی خواهد شد .

اما داستان شرکت های بیمه ای به همین چا ختم نمی شود و این پرسش مطرح است که آیا صورت های مالی شرکت های بیمه ای که به تائید بیمه مرکزی رسیده است ذخایرش از کفایت لازم برخوردار است و یا داستان ذخیره گیری در صورت های مالی سریالی ادامه دار  است ؟
آیا این شنیده که ذخایر طی پروسه 5 سال آینده در شرکت بیمه اصلاح می شود واقعی است و سهام داران این شرکت ها باید تا 5 سال آینده با چنین موردی در شرکت های متبوع دست و پنجه نرم کنند؟

همچنین علیرضا ابراهیم پور مدیرعامل بیمه ملت نیز اعلام  کرد: مطابق با دستورالعمل بیمه مرکزی مقرر شده است شرکت های بیمه قبل از  انتشار صورت های مالی حسابرسی نشده نسبت به اخذ تایید کفایت ذخایر فنی از  بیمه مرکزی اقدام کنند. لذا صورت های مالی منتهی به اسفند 95 این شرکت  بلافاصله پس از اخذ تاییدیه مذکور منتشر می شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود