امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/11 1392

ایران و جهان – ارائه خدمات درمانی مکمل از سوی بیمه آتیه سازان حافظ از گذشته مورد مناقشه بود و آقایان  فرشباف،کریمی انر�?ی زیادی صرف غیرقانونی بودن این شرکت صرف کردند و با پیگیری های قانونی سعی کردند تا افکار عمومی را نسبت به خطرات همکاری با این شرکت بیمه ای آگاه کنند. گویا درگیری با بیمه مرکزی با این شرکت در دوران امین هم دامه دارد به همین دلیل از او سوال کردیم که این مسئله به کجا رسید که او نیز با لحنی آرام گفت با آتیه سازان حافظ درگیری نداریم و آنها کار غیر قانونی انجام می دهند و بیمه مرکزی نیز این نکته را به مراجع ذی صلاح اعلام کرده است . 
به گزارش ایران و جهان، محمد ابراهیم امین رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص روشن سازی وضعیت بیمه آتیه سازان حافظ گفت :یک نهاد عمومی غیر دولتی که منابع که خود را از دولت دریافت می کند و سازمان خدمات درمانی که وابسته به صندوق بازنشستگی کشوری است در چهارچوب مقررات درون سیستمی خود ،خدمات بیمه درمانی مکمل ارائه می دهند و تشکیلات آتیه سازان حافظ را تاسیس کرده اند.
وی با اشاره به اینکه بر اساس قانون تاسیس بیمه مرکزی فقط شرکت هایی که از بیمه مرکزی مجوز دریافت کردند می توانند خدمات بیمه های تجاری ارائه دهند گفت:تفسیر بیمه کزی این است که فعالیت این شرکت خلاف قانون بوده و در مقاطع زمانی مختلف این موضوع به مجموعه های قضایی و مراجع ذی صلاح اعلام شده است .
امین پیگیری فعالیت های غیرقانونی در کشور را از وظایف بیمه مرکزی ندانست و افزود:پیگیری این موضوع از بیمه مرکزی ساقط است .
رئیس کل بیمه مرکزی با تاکید بر این نکته که این شرکت باید چهارچوب و ضوابط بیمه های تجاری را بپذیرد و حق ندارد در این حیطه بدون مجوز فعالیت کند خاطر نشان کرد با هیچکس درگیری نداریم و حکم قانون را اعلام می کنیم و مراجع ذی صلاح باید به کسی که خلاف قانون عمل می کند رسیدگی کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود