امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
01/5 1393

ایران و جهان - در حال حاضربحث تدوین آئین نامه های جدید و بازنگری آئین نامه های قبلی در دست بررسی است البته به طرحهای جدید نیز مجوز ارائه می شود. 

چندی پیش رئیس کل بیمه مرکزی با انتقاد از تعیین میزان سرمایه فعلی برای شرکت های بیمه به ایران و جهان گفت که سرمایه فعلی مانع از آن است تا کارشناسان و خبرگان صنعت بیمه به میدان بیایند و شرکت بیمه تاسیس کنند. این پرسش را با یکی دیگر از مدیران بیمه مرکزی نیز مطرح کردیم که آیا سرمایه فعلی برای تاسیس شرکت های بیمه مورد بازنگری قرار می گیرد که او چنین نظری ندارد .
مهدي نمن‌الحسيني ،مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به این پرسش می گوید اگر سرمایه تاسیس شرکت بیمه را پایین بیاوریم توانگری شرکت ها نامناسب می شود.
وی جمله خود را با این مطلب ادامه می دهد که باید سرمایه در حدی باشد که شرکت ها بتوانند به تعهدات عمل کنند،ریسک بپذیرند و توانایی مالی ایفای تعهدات را داشته باشند .
نمن الحسینی ادامه می دهد که در همین راستا سرمایه فعلی در نظر گرفته شده و با برنامه ریزی و مرحله ای به250 میلیارد و سپس به 400 میلیارد تومان افزایش می یابد تا توانگری ها شرکت ها نیز بهبود پیدا کند.

از مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه بیمه مرکزی در خصوص برنامه های واحد تحت مدیریتش پرسیدم که چنین پاسخ داد: در حال حاضربحث تدوین آئین نامه های جدید و بازنگری آئین نامه های قبلی در دست بررسی است البته به طرحهای جدید نیز مجوز ارائه می شود. 
وی در تکمیل سخنانش در این بخش می گوید: در حال حاضر آئین نامه کارگزاران با هدف اینکه کارگزاران اتکایی هم بتواند فعالیت کند ،را در حال بازنگری است.
مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه بیمه مرکزی از بازنگری آئین نامه نمایندگی بیمه نیز خبر می دهد و به بازنگری آئین نامه های توانگری ، عمر و سرمایه گذاری نیز خبر می دهد.
آئین نامه تائید صلب صلاحیت کارکنان کلیدی و عملیاتی موسسات بیمه و آئین نامه گزارشگری و افشای اطلاعات بیمه تدوین شده است نیز از جمله موارد جدیدی است که در این مدیریت در دست بررسی است .
وی در پایان می گوید :32 طرح بیمه ای در این چند ماهه اخیر وارد شده که 6 طرح مجوز دریافت کرده اند که طرح جامع بیمه روستائیان بیمه ایران ،درمان بیمه انفرادی و هزینه حق الوکاله از جمله این طرح ها است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود