امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
08/25 1393

ایران و جهان - گزارشات رسمی نشان میدهد که از میان 13 شرکت بیمه گذار بدهکار ایران خودرو  بیشترین بدهی را بیمه میهن دارد.این در حالی است که در لیست نمایندگان بدهکار شرکت اشخاص حقیقی نیز وجود دارد . 

به گزارش ایران و جهان ،بیمه میهن نیز یکی دیگر از شرکت هایی است که خلاف مقررات کلیه اموال و دارایی های شرکت را نزد خود بیمه کرده است و از سال گذشته تاکنون واریزی هایی به مبلغ 4میلیارد و 863 میلیون تومان دارد که با عنوان واریزی های نامشخص گزارس شده است که بخشی از آن مربوط به سال گذشته است .این واریزی ها عمدتا مربوط به بیمه گذاران که تکلیف فیش واریزی آنها مشخص نیست،می باشد .

گزارش های رسمی نشان می دهد که بیمه میهن در شش ماهه ابتدای سال جاری بالغ بر 183میلیارد تومان حق بیمه تولید کرده و در همین مدت 63میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده و نسبت خسارت آن به 34درصد رسیده است .
این شرکت بالغ بر 111میلیارد تومان طلب از بیمه گذاران دارد که عمدتا مربوط به فروش بیمه های درمان ،آتش سوزی و ثالث است .

اما آمار نمایندگی های بدهکار به این شرکت نیز منتشر شده است . بر این اساس نمایندگی ایران خودرو با بدهی بالغ بر 15 میلیاردو 419 میلیون و 200 هزار تومان و نماینده حقیقی حسن خدایارپور با 269 میلیون و 900 هزار تومان کمنرین بدهی را به شرکت خود دارند. از 21 شرکت بیمه گذار بدهکار به بیمه میهن ایران خودرو با بدهی 15 میلیارد و 384 میلیون تومان بدهکارترین بیمه گذار به بیمه میهن است و پس از آن شرکت مترو،وزارت امور خارجه و انبارهای عمومی گمرک قرار دارند .این شرکت بدهی 8 میلیارد و 121 میلیون تومانی به وزارت بهداشت و بدهی 2 میلیارد و 710 میلیون تومانی به صندوق خسارت های بدهی دارد . این بدهی ها بابت 10درصد بیمه شخص ثالث و سهم وزارت بهداشت طبق ماده 35 قانون بودجه است و 5درصد حق صندوق نیز از محل همین رشته بیمه ای است .این شرکت 174میلیون تومان هزینه تبلیغات و آگهی داشته است.

صورتهای مالی حسابرسی شده دوره میانی 6 ماهه شرکت بیمه میهن با سرمایه 400 میلیارد ریال نشان می دهد شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند سال گذشته را مبلغ 180 ریال، اعلام کرده بود که در نهایت مبلغ 183 ریال محقق شد. در اطلاعات فعلی، بواسطه شناسایی مبلغ 27 میلیارد ریال تعدیلات سنواتی که عمدتاٌ مربوط به کاهش مبلغ سرفصل سایر درآمدها و هزینه های بیمه ای (ناشی از کاهش هزينه 20% سود عمليات بيمه اي شخص ثالث موضوع ماده 27 قانون اجباري طبق محاسبات بيمه مرکزي است، سود هر سهم تجدید ارائه شده این سال مالی به مبلغ 250 ریال بیان شده است.

این در حالی است که شرکت پیش بینی سود هر سهم سال مالی منتهی به اسفند سال جاری را در مبلغ 198 ریال اعلام کرده است که تاکنون مبلغ 103 ریال محقق شده است. لازم به ذکر است عملکردهای واقعی حسابرسی نشده دوره میانی 3 و 6 ماهه این سال مالی قبلاً به مبالغ 51 ریال و 104 ریال سود ارائه شده بود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود