امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
10/4 1393

ایران و جهان - بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران عملکرد شرکت های بیمه در ارسال و تائید اطلاعات عملیات اتکائی را منتشر کرد.این در حالی است که برخی شرکت ها در این بخش عملکرد شفافی ندارند.

به گزارش روابط عمومی بیمه مرکزی به نقل از اداره کل نظارت مالی، شرکت های بیمه پارسیان، ملت، حافظ، آسیا، سامان، دانا، رازی، دی، نوین، پاسارگاد، کوثر، سرمد، سینا و میهن اطلاعات عملیات اتکایی بیمه نامه های صادره را از طریق سامانه سنهاب ارسال نموده اند.

براساس همین گزارش، در بخش عملیات قبولی اتکایی نیز شرکت های بیمه آسیا، دانا، سینا، ملت، پاسارگاد، ایران معین، ایران، کارآفرین، اتکایی امین و اتکایی ایرانیان اطلاعات خود را در این سامانه تائید کرده اند.

بررسی های اداره کل نظارت مالی نشان می دهد علیرغم پیگیری های متعدد؛ شرکت های بیمه ایران، البرز، امید، متقابل قشم و متقابل کیش تاکنون اقدام مؤثری برای ارسال اطلاعات عملیات اتکائی واگذاری در سامانه انجام نداده اند.

گفتنی است موسسات بیمه طبق مقررات موظفند اطلاعات عملیات اتکائی خود را به بیمه مرکزی ارسال کنند. بیمه مرکزی ضمن تطبیق تعهدات ریسک بزرگ (MEGA RISK) با ظرفیت نگهداری هر یک از شرکت های بیمه، در صورتی که تعهدات مازاد بر ظرفیت آنها تشخیص داده شود بر لزوم واگذاری بخشی از ریسک به دیگر بیمه گران تاکید می نماید. 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود