امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
11/18 1393

ایران و جهان - سهم حق بيمه اتكايي اجباري بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران در سال ۱۳۹۲ بيش از ۳۵.۷۷۴ ميليارد ريال بوده است كه در مقايسه با سال قبل ۶۴/۲ درصد رشد داشته است.


به گزارش اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي، ۲۹.۲۵۸ ميليارد ريال از اين رقم مربوط به بيمه هاي غيرزندگي و ۶.۵۱۶ ميليارد ريال مربوط به بيمه هاي زندگي بوده است.
بر اساس اين گزارش، در اين سال خسارت پرداختي بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران بابت عمليات اتكايي اجباري در بيمه‌هاي زندگي ۲.۱۶۲ ميليارد ريال و در بيمه هاي غيرزندگي ۲۳.۷۲۶ ميليارد ريال و جمعاً ۲۵.۸۸۹ ميليارد ريال بوده است كه در مقايسه با سال قبل ۱۸/۲۷ درصد رشد داشته است. 

علاوه بر خسارت پرداختي مذكور، در سال ۱۳۹۲ بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران ۳.۸۲۰ ميليارد ريال به عنوان كارمزد به شركت‌هاي بيمه پرداخت كرده است. 
در سال ۱۳۹۲ نسبت خسارت ۷۲.۳۷ درصد برآورد شده است كه در مقايسه با خسارت سال۱۳۹۱ كه ۵۸.۴۰ درصد بوده، ۱۳.۹۷ درصد رشد داشته است. 
ضريب خسارت در سال ۱۳۹۲ با ۱۳.۲۲ درصد رشد، از ۹۵.۶۷ درصد در سال ۹۱ به ۸۲.۴۵ درصد در سال ۹۲ افزايش يافته است.
لازم به ذكر است از ابتداي سال ۱۳۹۲ درصد سهم واگذاري اتكايي اجباري در رشته عمر، با ۵% كاهش به ۴۰% درصد و رشته هاي غيرزندگي با ۵% كاهش به ۲۰% رسيده است.  

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود