امروز: سه شنبه، 4 اردیبهشت 1403
02/2 1396

گروه سایبان - معافیت بیمه های عمر از پرداخت هرگونه مالیات یکی از مزیت های  بیمه عمر بود که ظاهرا با اعمال مالیات بر ارزش افزوده بر آن ممکن است، جذابیت خود را از دست بدهد.

صنعت بیمه بحث حذف مالیات بر ارزش افزوده را از رشته های مختلف بیمه ای در سال های اخیر پیگیر بود حالا با چالش جدیدی مواجه شده و آن اعمال مالیات بر ارزش افزوده به بیمه های عمر است.صنعتی که قرار است تا پایان برنامه ششم سهم بیمه های عمر از حق بیمه تولیدی بیمه های بازرگانی کشور حداقل تا 50% نسبت به سال پایه در برنامه افزایش دهد با چالشی دیگر مواجه است .

حسن یحیوی از کارشناسان بیمه های عمر بیمه ایران معین در نمایشگاه بانک و بیمه بورس در همین زمینه به خبرنگار ما می گوید که اعمال مالیات بر ارزش افزوده از ابتدای تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده تکلیف بوده که در بیمه های عمر و تشکیل سرمایه فقط به بخش پوششهای بیمه ای تعلق می گیرد و بخش پس اندازی معاف از مالیات است.

یکی از نمایندگان بیمه ایران هم در گفت و گویی کوتاه در همین زمینه عنوان می کند که پیش بیمه گذاران دروغ گو شدیم.
وی می گوید که بحث مالیاتی یکی از نقاط قوت بیمه های عمر بود و در مباحث بازاریابی به این مسئله تکیه می کردیم اما بسیاری از بیمه گذارانی که در ماه های اخیر از ما بیمه عمر خریده اند نسبت به این مسئله اعتراض کردند و اتهام دروغ گویی به ما می زنند.

عباس رنجبر کلهرودی مدیر بیمه های عمر و حوادث بیمه رازی در همین زمینه به خبرنگار ما گفت:هیچ اتفاق جدیدی در صنعت بیمه و مالیات برارزش افزوده نیافتاده است .بنابراین مالیات ارزش افزوده حسب بخشنامه بیمه مرکزی از زمان ابلاغ در شرکت های بیمه اجرا شده است.

وي ادامه داد: برخی شرکت ها از جمله بیمه ایران ، بجای دریافت این مالیات ، آنرا از اندوخته بیمه نامه های عمر کسر می کردند که اخیرا به هردلیل ی رویه خود را عوض کرده اند . بنابراین فکر نمی کنم این موضوع بغیر از شرکت بیمه ایران معین و بیمه ایران در شرکت دیگری موضوعیت داشته باشد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود