امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
07/13 1395

گروه سایبان - به استناد آمار و ارقام منتشره عملا بسیاری از شرکتهای بیمه در ایران رو به تعطیلی و انحلال هستند و زیان انباشته و کمبود نقدینگی گریبان صنعت را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رازپول ،مجید صفدری ، مدیر عامل بیمه ما ، در مراسم تجلیل از برگزیدگان جشنواره ما و مهر رضا با تاکید بر ضرورت آموزش فروش نوین در شرکتهای بیمه گفت: بیمه ما تنها شرکتی است که برای اولین بار در صنعت بیمه روش اسپین که روش نوین فروش در جهان محسوب می شود را به کارکنانش آموزش داد.

وی با اشاره به اینکه یکی از چالش های صنعت بیمه بی توجهی به روشهای نوین بازار یابی است ، با ذکر این سوال که چرا سهم صنعت بیمه در اقتصاد کش.ر باید تنها دو درصد باشد، عنوان کرد:این سهم اندک صنعت بیمه در اقتصاد ایران در حالی است که در دنیا صنعت بیمه برای اقتصاد تامین مالی و حتی برای تولید کننده سرمایه ایجاد می کند.

وی با انتقاد از عملکرد سنتی شرکتهای بیمه در فروش و بیمه گری به مقابسه سرمایه بیمه های ارجی با ایرانی پرداخت و اظهار داشت:شرکت آکسا با سرمایه 56 میلیارد دلار ، لایف چاینا با 93 میلیارد دلار سرمایه و توکیو مرین با 70میلیارد دلار سرمایه مشغول به فعالیت هستند این در حالی است که سرمایه یک شرکت بزرگ در ایران به اندازه پول خرید هواپیما هم نیست و کل شرکتهای بیمه ایرانی به اندازه هفتمین شرکت بیمه هند هم سرمایه ندارند.

صفدری ضمن انتقاد به عدم جایگزینی روش های قدیمی از 80 سال پیش تا کنون متذکر شد: به دلیل غفلت از همگام سازی صنعت بیمه با تکنولوژی و متدهای نوین دنیا و به استناد آمار و ارقام منتشره عملا بسیاری از شرکتهای بیمه در ایران رو به تعطیلی و انحلال هستند و زیان انباشته و کمبود نقدینگی گریبان صنعت را گرفته است.

مدیر عامل بیمه ما درادامه با اشاره به اینکه بیمه ما حتی یک ریال هم زیان انباشته ندارد ، اذعان داشت:ما هر ریسکی را نمی پذیریم و ثالث فروشی نمی کنیم چرا که اعتقاد داریم ثالث سم است.

وی تاکید کرد: ما تنها شرکت بیمه ای هستیم که در سال 94 برای سال 95 روش مثلثی را بکار گرفتیم این در حالی است که بسیاری از شرکتهای بیمه نتوانستند این کار را انجام دهند و در نهایت این روش استاندارد اجرایی نشد .

صفدری همچنین با اشاره به ضرورت فراگیری فنون جدید بیمه گری گفت: بالاترین رتبه علمی صنعت بیمه را شرکت بیمه ما دارد و فاصله ما تا شرکت بعدی 25درصد است.

وی البته بدین نکته نیز تاکید کرد که علم بدون تعامل فایده نداشته و مدیری که تعامل ندارد از نظر من مردود است.
گفتنی است که جشنواره ما و مهر امام رضا (ع) از 13 تیرماه (سالروز تاسیس بیمه ما) تا تولد امام رضا (ع) ؛ بین کلیه نمایندگان و میزهای بیمه ای از سراسر کشور در بیمه ما برگزار شد.

در این جشنواره برای رشته‌های مانند مسافرت، بدنه، عمرو سرمایه، مسولیت و باربری حد نصاب های مشخص شده بود و به دو نفر که در مجموع بیشترین فروش را داشتند انتخاب شدند.

هرچند در در برخی از رشته ها مانند رشته بدنه و مسولیت شرکت کننده ها نتوانستند حد نصاب را کسب کنند ولی در رشته های عمر تعداد کسان که توانستند حد نصاب لارم را کسب کنند خیلی بالاتر از حد انتظار بود و استقبال خیلی خوبی در این رشته ها صورت کرفت .در مجموع تقریبا 3 میلیارد و 800 میلون تومان فروش بیمه نامه در این طرح صورت گرفت .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود