امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
01/5 1394

ایران و جهان - وزیر دادگستری اظهارامیدواری کرد که با توجه به نرخ دیه تعیین شده ، کاهش تلفات در سال گذشته و همچنین اقدامات مراقبتی پیش بینی شده در سال جاری، تغییری در نرخ بیمه ها ایجاد نشود و هموطنان نیز به تجدید بیمه نامه های خود اقدام کنند.


به گزارش ایران و جهان،بر اساس بخشنامه آیت الله آملی لاریجانی به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور قیمت دیه کامل از ابتدای امسال یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال تعیین شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی قوه قضاییه، متن کامل بخشنامه رئیس قوه قضاییه به شرح زیر است:

بخشنامه به واحدهای قضایی و دادسراهای سراسر کشور

در اجرای ماده 549 قانون مجازات اسلامی، مصوب 1392 و با توجه به بررسی‌های بعمل آمده قیمت دیه کامله در ماه‌های غیر حرام از ابتدای سال 1394، مبلغ یک میلیارد و ششصد و پنجاه میلیون ریال تعیین می‌گردد.

به گزارش ایران و جهان ،حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پور محمدی نیز در گفت و گو با ایرنا،این مطلب را با توجه به بخشنامه دیه کامل سال 94 از سوی رییس قوه قضاییه عنوان کرد.

پور محمدی گفت: با اعلام موافقت رییس قوه قضاییه ، دیه کامل یک مرد مسلمان در ماه های غیر حرام 165 میلیون تومان تعیین شد که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش یافته است.

وی از هموطنانی که به هر دلیل تاکنون ازخدمات بیمه شخص ثالث استفاده نکرده اند، خواست تا با مراجعه به شرکت های بیمه گر هر چه سریع تر نسبت به دریافت بیمه نامه خود اقدام کنند و این شرکت ها را در ارایه خدمات مناسب به آسیب دیدگان احتمالی یاری کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود