امروز: پنج شنبه، 30 فروردین 1403
01/16 1394

ایران و جهان - آخرین ظرفیت مجاز نگھداري ريسك شركتھاي بیمه (مستقیم)بر مبناي اطلاعات آخرين صورتھاي مالي مصوب شركتھاي بیمه در سال جاری اعلام شد .
به گزارش ایران و جهان، جدول مذكور مطابق با مكمل آيین نامه نحوه نظارت بر امور بیمه ھاي اتكايي مؤسسات بیمه مستقیم،تھیه و بروز رساني شده است بدين ترتیب تا زمان اعمال تغییرات آتي نصابھاي فوق ملاك عمل نگھداري ريسك است.
ھمچنین لازم به ذکر است بیمه گذاران علاوه بر مدنظرقراردادن ظرفیت مجازنگھداری،به سطح توانگری مالی شرکتھای بیمه که توسط بیمه مرکزی ج.ا.ایران تأیید واطلاع رسانی شده است نیزبه عنوان یکی از معیارھای اصلی توجه کنند.
این اطلاعیه در حالی اعلام شده که ظرفیت نگهداری ریسک دو شرکت دی و توسعه به ترتیب با 571.089 و 475.545 میلیون ریال بوده که در سال جاری با کاهش مواجه است . بر این اساس آخرین ظرفیت مجاز قبولي اتكايي شركتھاي بیمه بر مبناي اطلاعات آخرين صورتھاي مالي نیز اعلام شده که مطابق با ضوابط اجرايي ماده ٢٠ آيین نامه شماره 40.5 مصوب شوراي عالي بیمه ،تھیه و بروز رساني شده است. بدين ترتیب از تاريخ ابلاغ بخشنامه 3 خرداد 1393 مبناي اعطاي مجوز قبولي به مؤسسات بیمه متقاضي و نیز تمديد مجوزھاي قبلي،ضوابط اجرايي فوق الاشاره خواھد بود.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود