امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
01/18 1394

ایران و جهان - همايش بين المللي روش هاي نوين در علوم اكچوئرال و محاسبات  فني بيمه اي با هدف معرفي آخرين دستاوردهاي علوم اكچوئرال و تاكيد بر اصلاح و بازنگري در رويه هاي نظارتي بر صنعت بيمه به كمك علم اكچوئرال برگزار مي شود.

به گزارش روابط عمومي پژوهشكده بيمه دكتر غدير مهدوي رييس پژوهشكده بيمه در آستانه برگزاري اين همايش بين المللي در 25 فروردين ماه با اعلام مطلب بالا گفت:محاسبات ريسك در فضاي رقابتي كنوني نقش بسيار جدي در تقويت بنيان هاي علمي نظارت در صنعت بيمه و مديريت علمي كسب و كار در اين صنعت دارد.

وي خاطر نشان كرد: اين محاسبات همچنين در فرايند ارزيابي تعهدات بيمه گران، تعيين توانگري مالي آنان، تعيين نرخ هاي فني محصولات بيمه اي و ايجاد تعادل ميان ريسك ها و تعهدات مالي نقش اساسي ايفا مي كند.
وي افزود: اهميت اين موضوع براي نهادهاي ناظر در اين است كه علاوه بر سنجش توانگري مالي شركت هاي بيمه ، آنها را قادر مي کندريسك كلي صنعت را ارزيابي و در زمان مناسب با ارائه هشدارهاي لازم سلامت صنعت بيمه را تامين كند.

وي همچنين گفت: شركت هاي بيمه نيز با استفاده همه جانبه از اصول علوم اكچوئرال مي توانند با محاسبه دقيق حق بيمه ها و ذخائر لازم، تعادل مورد نياز ميان ريسك ها و تعهدات خود راايجاد و حفظ نمايند.

مهدوي در تشريح ماموريت پژوهشكده بيمه در برگزاري اين همايش بين المللي اظهار داشت: طي دو سال اخيرموضوع ايجاد اصلاحات ساختاري در زمينه هاي نظارتي از سوي نهاد ناظر در صنعت بيمه مورد تاكيد قرار گرفته است و برگزاري اين سمينار علمي تلاشي است كه در امتداد اصلاح رويه نظارت در صنعت بيمه با رويكرد علمي و متناسب با استانداردهاي جهاني صورت مي پذيرد.

وي با تاكيد بر ضرورت تجهيز صنعت بيمه به دانش نوين بيمه اي گفت: خوشبختانه اين همايش كه با حضور يكي از اساتيد مشهور جهاني اين حوزه و استادان برجسته داخلي برگزار مي شود مي تواند به توسعه دانش اكچوئري و تربيت نيروي كارآمد در اين زمينه براي پشتيباني از خدمات بيمه اي بيمه گران كمك نمايند.

گفتني است همايش روش‌هاي مدرن در علوم اكچوئرال در محل پژوهشكده بيمه برگزار مي شود و سخنران اصلي آن ، پرفسور "يان دان" استاد برجسته علوم اكچوئرال از دانشگاه لوون بلژيك است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود