امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
02/7 1394

ایران و جهان - بالاخره بیمه اتکایی ایرانیان تصمیم گرفت برای تثبیت جایگاه تخصصی خود در  صنعت بیمه افزایش سرمایه را اعمال کند،هرچند که سرمایه فعلی به عنوان یکی از آیتم های تاثیر گذار در ظرفیت مجاز قبولی اتکایی این شرکت را به قعر جدول شرکت های مجاز در این زمینه سوق داده است .

به گزارش ایران و جهان ، بالاخره شرکت بیمه اتکائی ایرانیان تصمیم گرفت در راستای الزامات قانون هیات وزیران جهت رعایت سقف سرمایه شرکت هایی بیمه اتکایی که 4.000.000 میلیون ریال است سرمایه خود را از 1.535.000میلیون ریال به مبلغ 2.010.850 میلیون برساند.
البته بیمه اتکایی ایرانیان قرار است بخشی از این افزایش سرمایه را از محل اندوخته سرمایه ای به مبلغ 60.000 میلیون ریال است که ورود منابع مالی جدید را در پی ندارد فقط سود هر سهم شرکت را رقیق خواهد کرد .
این در حالی است که بنابر برنامه زمان بندی بیمه مرکزی این شرکت ملزم بود تا پایان سال گذشته سرمایه خود را به 4000 میلیارد ریال برساند .
البته این شرکت اذعان دارد که نظر به اینکه به موجب ماده 165 قانون تجارت "مادامی که تمام سرمایه قبلی شرکت تماماً تادیه نشده است افزایش سرمایه تحت هیچ عنوان مجاز نخواهد بود" امکان افزایش سرمایه شرکت تا سالجاري به دلیل عدم تادیه کامل سرمایه وجود نداشت. بر این اساس با تایید بیمه مرکزي افزایش سرمایه به پایان سالجاري موکول شد. در این ارتباط طرح افزایش سرمایه پیشنهادي در اجراي تکلیف مقرراتی به شرح یاد شده و در کنار آن تقویت توان و بهبود ساختار مالی شرکت تهیه شده است.
بیمه اتکایی ایرانیان برنامه دارد که تا پایان 30 آذر سال جاری بالغ بر 422.400 میلیون ریال حق بیمه اتکایی قبولی داشته باشد .این در حالی است که این شرکت علی رغم رویکرد تخصصی بنابر آخرین آمارهای بیمه مرکزی در خصوص ظرفیت مجاز قبولی اتکایی این شرکت در جایگاه سوم بعد از بیمه های ایران و ملت ایستاده و فقط می تواند 371.264 میلیون ریال پذیرش داشته باشد .باید متظر ماند و دید افزایش سرمایه این شرکت تغییری را در جایگاه آن در شش ماه دوم سال ایجاد خواهد کرد یا خیر ؟
جدول افزایش سرمایه
سهام داران شرکت 

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود