امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
02/29 1394

گروه سایبان - سند راهبردی بیمه مرکزی مبین این واقعیت است که شرکت های  بیمه به لحاظ ارایه خدمات الکترونیکی باید تا پایان سال گذشته رتبه بندی شده باشند این در حالی است که مدير كل فنآوري اطلاعات و ارتباطات در این خصوص به پاره ای توضیحات پرداخت .

به گزارش ایران و جهان ،مهدی نوروزی مدير كل فنآوري اطلاعات و ارتباطات در پاسخ به پرسش خبرنگار ما در خصوص الزامات سند راهبردی بیمه مرکزی که در سال گذشته تدوین شده و در این سند در خصوص رتبه بندي شرکت هاي بیمه از منظر ارایه خدمات الکترونیکی بیمه اي برنامه زمان بندی را پایان سال 1393 عنوان کرده بود و آیا رتبه بندی شرکت های بیمه از این منظر صورت گرفته است پاسخ داد : رتبه بندی قرار بود که از منظر بهره برداری شرکت هاي بیمه از سامانه یکپارچه و جامع بیمه گري با امکان مبادله صورت گیرد که به نظر ما نیاز داشت که آیتم های تکمیلی دیگری به این مباحث افزوده شود که مراحل در دست اقدام قرار دارد و هنوز نتیجه آن منتشر نشده است .بر این اساس قراردادی با یکی از شرکت های متخصص در این زمینه منعقد شده و پیش بینی می شود با تکمیل این مباحث تا پایان شهریور ماه رتبه بندی شرکت های بیمه از منظر الکترونیکی صورت گیرد .

نوروزی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به نقش غیرقابل انکار ای تی در آینده بیمه و جدی گرفتن این بخش از سوی سایر شرکت ها به نظر می رسد باید این اداره با تغییرات تشکیلاتی در سطح معاونت در بیمه مرکزی قرار گیرد ضمن اینکه هیات وزیران نیز پیش از این الزاماتی در این زمینه برای بیمه مرکزی داشت ، افزود که پیش از این فاوا زیر نظر یک معاونت قرار داشت که با نظر ویژه رئیس کل اکنون این شرایط تغییر کرده است . اخیرا تغییراتی در این تشکیلات به وجود آمده اما ماهم با این نظر که باید تغییراتی حاصل شود تا این بخش ساختار قوی تری پیدا کند و حجم این کارها تقویت و توسعه پیدا کند،موافق هستیم.
البته نوروزی در ادامه ضمن بیان تاریخچه ای از راه اندازی سامانه سنهاب به فواید راه اندازی این سامانه و فازهای عملیاتی آتی آن نیز اشاره و عنوان کرد که فازهای مختلف این سامانه در حال تکمیل است و با استقرار کامل این سامانه ابعاد دیگر نظارت بیمه مرکزی در بخش توانگری مالی،نظارت های داخلی و کنترل نمایندگان و ... نیز تقویت خواهد شد .
وی با بیان اینکه هم اکنون 267 میلیون رکورد اطلاعاتی در سامانه سنهاب وجود دارد افزود که از ابتدای سال با دستور مستقیم رئیس کل کلیه ورودی های اطلاعاتی شرکت های بیمه از طریق سنهاب خواهد بود .وی این نکته را نیز ذکر کرد که سایت پشتیان سامانه سنهاب نیز با همراهی وزارت اقتصاد در دست پیگیری قرار دارد . البته سامانه سنهاب در آینده ای نزدیک با نیروی انتظامی ،ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز،ثبت احوال و ثبت شرکت ها متصل خواهد شد.

نوروزی اذعان داشت که در فاز توسعه که همزمان با حضور امین انجام شد سنهاب به مباحث نظارتی ورود کرده و بنا شد همه فرآیندهای بیمه مرکزی به صورت سیستماتیک و در بستر سنهاب صورت بپذیرد چراکه نظارت بدون سیستم معنا ندارد.
لازم به اشاره است که در حاشیه این برنامه خبرنگاران صنعت بیمه از سایت سنهاب نیز بازدید به عمل آوردند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود