امروز: جمعه، 15 مهر 1401
10/11 1395


گروه سایبان -
هفت تن از اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی و کارفرمایی نمایندگان بیمه البرز به دلیل آنچه عدم رسیدگی به درخواست های این کانون توسط مدیران میانی می خوانند در نامه ای به سید رسول تاجدار مدیرعامل بیمه البرز خواستار رسیدگی به منظور عدم پاسخگویی به مشکلات نمایندگان این شرکت شدند.
به گزارش پایگاه خبری رازپول، اعضای هیات مدیره کانون سراسری انجمن های صنفی و کارفرمایی نمایندگان بیمه البرز در نامه ای در سه محور خواستار رسیدگی مستقیم تاجدار شدند.
بحث قرارداد نمایندگی و بازخرید ارزش پرتفوی، تعلیق مجوز صدور نمایندگان به ویژه در بخش خودرو و کارمزد و حق صدور در کلیه رشته ها به ویژه شخص ثالث از جمله محورهای این نامه است .

در این نامه در خصوص بند یک آمده است که در خصوص اصلاح قراردادنمایندگی و بازخرید ارزش پرتفوی طی چندین ماه، کارگروه های مختلف که عمده اعضای آن رامدیر،معاونین امور نمایندگان،مدیر و معاونین دفتر حقوقی،مدیر و معاونین امور مالی و نمایندگان انجمن صنفی و کانون سراسری تشکیل می دادند،جلسات مشترکی برگزار گردید که حتی در خصوص بازخرید ارزش پرتفوی و نحوه محاسبه و شرایط آن در تاریخ20 اسفند 93 صورتجلسه ای تنظیم شد و به تبع آن مدیریت امور نمایندگان اعلام کرد از طری انجمن به نمایندگانی که تاکنون قرارداد خود را بر اساس آیین نامه 75 شورای عالی بیمه به روز رسانی نکرده و آن را امضا نکرده اند،اعلام کنید تا نسبت به امضا قرارداد اقدام وشرکت متعاقبا تغییرات مورد توافق را به صورت الحاقیه ای برای کلیه نمایندگان سراسر کشور اعمال خواهد کرد، که با وجود توافقات حاصل از این جلسه و دو سال پیگیری مجدانه منتج به نتیجه نشده است .

در این نامه در خصوص تعلیق مجوز صدور نمایندگان به ویژه در بخش خودرو و کارمزد آمده که جدیدا به علت عدم حضور نماینده در کلاس های بازآموزی بالا بودن نسبت خسارت و عدم رعایت ترکیب پرتفوی توسط مدیران انجام می پذیرد توجه مدیریت را به این نکته جلب می کند که اگر چه تفویض اختیار به نمایندگان در خصوص مجوز صدور و بازدیدو حتی پرداخت خسارت جزء وظایف و اختیارات شرکت بوده و تفویض اولیه آن موافقت و نظر مدیران شرکت را نیاز دارد ولی همانند پروانه نمایندگی ،تمام اختیارات تفویضی مستلزم طی شدن فرآینداداری و قانونی بوده و نمایندگان برای کسب آن می بایستی فاکتورهای عملی و علمی را به همراه موفقیت در آزمون ها مربوطه طی نماید که در این صورت جزءحقوق مکتسبه و به تبع شغل و مسئولیت نماینده بوده و تعلیق یا سلب آن نیازمند طی شدن تشریفات قانونی است و بر هیمن اساس نیز در بند 2 ماده 22 آئین نامه 75 شورای عالی بیمه ایجاد محدودیت در اختیارات تفویضی مانند سلب مجوز صدور را از اختیارات کمیته انظباطی می داند در صورتی که هم اکنون در شرکت بیمه البرزاین اتفاق به عنوان ابزار مدیریتی در نظر گرفته شده و با اراده و تصمیم درست یا غلط مدیر مجوز یک نماینده در یک یا حتی چند رشته تعلیق می شود.

در بند پایانی این نامه در خصوص کارمزد و حق صدور در کلیه رشته ها از جمله شخص ثالث آمده است که این کارمزد ها دارای آئین نامه مشخص بوده(83)نرخ و شرایط محاسبه و پرداخت کارمزد به صورت کاملا شفاف و مشخص موجود و قابل دسترسی است و در ماده 4 این آئین نامه آمده است چنانچه مؤسسات بيمه ميزان كارمزد قابل پرداخت به نمايندگان و دلالان رسمي ‌را در قرارداد فيمابين قيد ننمايند كارمزد قابل پرداخت معادل حداكثر ياد شده در اين آيين‌نامه‌‌ خواهد بود و در هیچ قسمتی ازآئین نامه مذکور ضریب یا نسبت خسارت و همچنین ترکیب پرتفوی عامل کاهش یا افزایش کارمزد و هزینه صدور نبوده ،لذا شرکت نمی تواند یک سویه نسبت به کاهش کارمزد و هزینه صدور اقدام کند.
در پایان این نامه آمده است با توجه به عدم پاسخ گویی مدیران ذیربط از جناب عالی به عنوان بالاترین مقام مسئول تقاضا می شود حداکثر تا یک ماه نسبت به اصلاح این موارد مطابق با قوانین و مقررات اقدام فرمایید .

سایت خبری راز پول آمادگی دارد صدای نمایندگان محترم سایر شرکت ها را منتشر نماید تا مسئولین برای این مشکلات راهکارهایی بیاندیشند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی شود