امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
03/9 1394

ایران و جهان - رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: در حال حاضر یکی از مسایل  اصلی کشورمان بیمه توسعه است که باید هر چه سریعتر ورشکستگی آن اعلام و تکلیفش مشخص شود.



به گزارش ایران و جهان یدالله موحد در نشست مسئولان قضایی، اجرایی و نظامی استان اظهار کرد: بعد از تصویب اصلاح قانون بیمه اجباری به لحاظ مشکلات عدیده‌ای که جامعه با آن رو به رو بود، تحولاتی در بیمه رخ داد.


وی ادامه داد: این قانون با دو جبران خسارت‌های مالی و بدنی اشخاص ثالث در تصادفات رانندگی و کاهش جمعیت کیفری که در زندان های کشور به سر می بردند، تدوین شد که برای تحقق این دو هدف ساز و کارهایی را قانون گذار پیش بینی کرده بود و یکی از سازو کارهای مهم آن اگرچه در قبل وجود داشت اما بسیار کمرنگ و محدود بود و خیلی از خسارت‌ها بدون جبران باقی می‌ماند.


موحد تصریح کرد: برای اینکه دیگر در حوزه خدمات و خسارات مربوط به رانندگی هیچ زیانی بلا جبران باقی نماند صندوق تامین خسارت های بدنی تاسیس شد که از ابتدای تصویب و اجرایی شدن این قانون 877 مورد پیگیری را با بیمه مرکزی برای وصول خسارت های بدنی ناشی از تصادفات داشته ایم که فقط 73 موردش به نتیجه قطعی واصل نشده است.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: صندوق حامی این افراد است که به صورت غیرعمد جرمی را مرتکب می شوند که متاسفانه تعداشان کم نیست و این امر مسئولیت صندوق را بسیار سنگین می کند.

وی افزود: ایجاد نمایندگی صندوق در کرمان می تواند شرق کشور را پوشش دهد و مردم با در دست داشتن مدارک می توانند به صندوق مراجعه می کنند زیرا مراجعه به تهران مستلزم هزینه است و امکانش را ندارند حتی اگر صندوق جواب ندهد می توانند از طریق محاکم پیگیری و حکمی را دریافت کنند.

موحد یکی از مسایل جدی که در حال حاضر در کشور مطرح است را بیمه توسعه دانست و گفت: مساله جدی کشور بیمه توسعه است، کسانی که در این بیمه قراردادی را تنظیم کرده بودند، علیرغم اینکه حق بیمه را پرداخت کردند متاسفانه روانه زندان شدند.

رییس کل دادگستری استان کرمان به ایسنا بیان کرد: اجرای احکام، مقصر را دستگیر می کند در حالی که بیمه توسعه هیچ پاسخگویی ندارد بنابراین درخواستمان این است تکلیف بیمه توسعه هر چه سریعتر مشخص و ورشکستگی آن اعلام شود.

موحد در پایان خاطر نشان کرد: امیدواریم مابقی درخواست هایی که از طرف مراجع قضایی استان توسط زیان دیدگان به صندوق ارائه شده و در حال پیگیری است، با سرعت بیشتری حل و به نتیجه رسد تا مشکلات مردم حل شود.



مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه:بیمه توسعه ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی به مردم دارد

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی بیمه از بدهی ۱۰۰ میلیارد تومانی بیمه توسعه به مردم خبر داد.

علی جباری در رابطه با موضوع بیمه توسعه کشور گفت: متاسفانه بیمه توسعه از جمله مشکلات یک دهه اخیر صنعت بیمه در ایران است که مردم را گرفتار کرده و وجوه عمومی را تبدیل به مایملک خصوصی کرده است.

وی با اشاره به اینکه بیمه توسعه 1100میلیارد تومان بدهی به مردم دارد، افزود: شورای بیمه نیز هوشمندانه ترین تصمیم را برای حل مشکلات مردم گرفته است تا منافع عموم مردم را که تبدیل به منافع خصوصی شده است را از محل آورده های این شرکت مردم پرداخت کند.

مدیرعامل صندوق تامین خسارت های بدنی در پایان گفت: با کمک قوه قضاییه یک بخش از کار قبل از سال انجام شده است و اموال و دارایی را تا حدودی شناسایی تا آن ها را تبدیل به نقد و خسارت مردم را پرداخت کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود