امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
03/31 1394

ایران و جهان - رئيس كل بيمه مركزي و رئيس هيأت امناي پژوهشكده بيمه با صدور حكمي، دكتر امير صفري را به عنوان سرپرست جديد اين پژهشكده منصوب كرد.


به گزارش ایران و جهان ،محمد ابراهيم امين در اين حكم با تاكيد بر نقش و جايگاه پژوهشكده بيمه در توسعه و ارتقاي آموزش و پژوهش در صنعت بيمه كشور، ارتقاي توانمندي‌هاي علمي و پژوهشي و ترميم منابع انساني پژوهشكده بيمه با رويكرد جذب هيئت علمي متناسب با مأموريت‌هاي آن پژوهشكده؛ ارتباط مستمر و تأمين نيازهاي پژوهشي بيمه مركزي ج.ا. ايران در اجراي وظايف قانوني محوله؛ ايجاد ارتباط هدف‌مند با كارشناسان بيمه مركزي و صنعت بيمه و تبديل اطلاعات و تجربيات فعالان صنعت به دانش بيمه‌اي و توسعه و ارتقاي آموزش و پژوهش در صنعت بيمه از طريق همكاري با مراكز علمي داخل و خارج از كشور را خواستار شده است.

بيمه مركزي جمهوري اسلامي ايران با هدف ساماندهي پژوهش هاي بيمه اي و فراهم آوردن بستر مناسب رشد و توسعه صنعت بيمه كشور، پژوهشكده بيمه را در تير ماه ۱۳۷۶ تاسيس و راه اندازي كرده است.

دكتر امير صفري تحصيلات دانشگاهي خود را در رشته مديريت بازرگاني با گرايش مالي در دوره هاي ليسانس و فوق ليسانس در دانشگاه شهيد بهشتي به ترتيب در سالهاي ۱۳۷۲ و ۱۳۷۶ به پايان رساند. وي پس از پذيرش در آزمون دكتراي اعزام به خارج وزارت علوم در سال ۱۳۸۰ موفق به كسب بورس دكتري از اين وزارتخانه گرديد و تحصيلات خود را با استفاده از اين بورس در رشته مديريت مالي از دانشگاه كارلسروهه آلمان در سال ۱۳۸۷ به پايان رساند. پس از پايان تحصيلات، صفري يكسال به عنوان عضو هيات علمي دانشگاه فعاليت نمود و بعد از آن به پيشنهاد رييس كل وقت بيمه مركزي به اين سازمان انتقال يافت. وي در سال ۱۳۸۹ به مدت ششماه به عنوان مدير گروه پژوهش هاي عمومي بيمه در پژوهشكده بيمه انجام وظيفه كرد. صفري در سمت رييس اداره نظارت مالي و همچنين مشاور معاونت طرح و توسعه بيمه مركزي به مدت ۵ سال فعاليت كرده است. از جمله فعاليتهاي صفري و تيم همكار وي در صنعت بيمه كشور مي توان به اجراي طرح مطالعاتي نظارت مالي كه منجر به پيشنهاد چندين آيين نامه جديد از جمله آيين نامه توانگري مالي، آيين نامه اكچوئر رسمي بيمه و همچنين آيين نامه گزارشگري و افشاي اطلاعات و تصويب آنها پس از اصلاحاتي توسط شوراي عالي بيمه شد، اشاره كرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود