امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
05/4 1394

ایران و جهان - مدیرعامل بیمه سینا معتقد است که پرتفوی شرکت را پاک سازی کرده است .
به گزارش ایران و جهان امین شیرکانی مدیرعامل بیمه سینا با بیان این مطلب که پرتفوی زیان ده را از سبد شرکت خارج کرده ایم به خبرنگار ما اذعان داشت که سرمایه و پرتفوی شرکت تناسب مطلوبی نداشت و میانگین پرتفوی 17 برابر سرمایه بود و از سویی برخی از قراردادها شرکت در سال گذشته زیان ده بود که این موارد در سال جاری اصلاح شده است .
وی در پاسخ به پرسش که هشدار ماده 141 قانون تجارت به شرکت اعلام شده است اذعان داشت که سرمایه شرکت تا پایان سال افزایش خواهد داشت و به 150 میلیارد تومان خواهد رسید. البته شیرکانی این نکته را نیز اضافه کردکه بخشی ازسرمایه از محل آورده نقدی سهام داران افزایش خواهد یافت .
وی در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه نسبت خسارت شرکت بنابر آمارهای بیمه مرکزی به 171درصد رسیده است و مسلما ضریب خسارت شرکت بیش از این ها خواهد بود، اذعان کرد که با پاک سازی پرتفوی نسبت خسارت هم در حال کنترل است و این نسبت مربوط به رشته درمان است که به دلیل قرارداد درمانی با طلاب بسته شده بود که البته در سال جاری تمدید نشد. شیرکانی با بیان اینکه مطالبات معوق شرکت از 115 میلیارد تومان به 60 میلیارد تومان رسیده است اذعان داشت که نسبت خسارت هم اکنون در شرکت به حدود 85درصد رسیده است .
شیرکانی در پاسخ به پرسش دیگر ایران و جهان در خصوص آئین نامه 40 شورای عالی بیمه و عدم رعایت این آئین نامه در خصوص ترکیب اعضای هیات مدیره اذعان داشت که هیات مدیره شرکت در حال تکمیل است . البته وی جزئیات بیشتری در این خصوص اعلام نکرد .
مدیرعامل بیمه سینا به سرمایه گذاری های این شرکت در پروژه های ساختمانی اشاره کرد و در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص اینکه بخشی از خسارت های معوق به دلیل عدم پرداخت به موقع تعهدات است وفروش این ساختمان ها می تواندبیمه سینا را در پرداخت های یاری کند اذعان کرد که شرکت آماده واگذاری ساختمان ها است و سهام داران تمهیداتی اندیشیده اند البته وی در این خصوص نیز به جزئیات بیشتری اشاره نکرد .
وی در بخش دیگری از سخنان خود به پرداخت 15 میلیارد تومانی خسارت کشتی کوشا اشاره کرد و افزود که مابقی تعهدات به عهده بیمه گران اتکایی است که پرداخت خواهد شد .
شیرکانی به این نکته نیز اشاره کرد که 60 میلیارد تومان از پرتفوی بنیاد در اختیار این شرکت است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود