امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
05/6 1394

ایران و جهان - بیمه توسعه برای جلوگیری از ارجاع پرونده اش به شورای عالی بیمه مدیر عامل جدید خود را معرفی کرد .

به گزارش ایران و جهان، در حالی که آئین نامه 40.3 شورای عالی بیمه در تبصره سه اذعان داردکه در صورت استعفاء، عزل يا فوت مدير عامل مؤسسه بيمه يا سلب شرايط وي (به تشخيص بيمه مركزي ايران)، مؤسسه بيمه موظف است حداكثر تا دو ماه فرد واجد شرايط ديگري را به بيمه مركزي ايران معرفي نمايد و بيمه مركزي ايران موظف است حداكثر ظرف مدت يك ماه نظر خود را در مورد صلاحيت فرد معرفي شده اعلام كند و تا زمان انتصاب مدير عامل مورد تأييد بيمه مركزي ايران، انجام وظايف وي بر عهده رئيس هيأت مديره يا قائم‌مقام مدير عامل مؤسسه بيمه خواهد بود اما یکی از شرکت های به دلیل هشدارهای شورای عالی بیمه و توفق فعالیت ها در رشته های ثالث و درمان و ... مدیر عامل نداشت این در حالی است که طبق همین آئین نامه چنانچه مؤسسه بيمه ‎اي به هر علت بيش از سه ماه فاقد مدير عامل تأييد صلاحيت شده باشد رئيس كل بيمه مركزي ايران موظف است در اجراي ماده ۴۱ قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه ‎گري موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.
بر این اساس عن القریب بود که پرونده بیمه توسعه برای این موضوع نیز در شورای عالی بیمه مطرح شود که گویا سعید افشاری به صندلی مدیریت عاملی این شرکت تکیه زده است .
وی نماینده شركت بازرگاني تجارت نوين عالي در هیات مدیره نیز هست .
صلاحیت وی در بیمه مرکزی به تائید رسیده است . باید دید که صلاحیت وی با آئین نامه 90 که به تازگی به تصویب رسیده است چقدر مطابقت دارد ؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود