امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
05/13 1394


ایران و جهان - درحالی که اخبار غیر رسمی خبر از معرفی مجید صفدری به عنوان  مدیر عامل بیمه ما را نوید می داد ، شنیده های جدید خبری بعد از گذشت قریب به یک ماه اذعان دارد که داستان بیمه ما در این زمینه ادامه دارد .

به گزارش ایران و جهان ، در حالی که برخی منابع خبری چندی پیش اعلام کردند که مجید صفدری ،عضو هیأت مدیره و معاون توسعه بازار بیمه ایران معین برای مسئولیت مدیریت عامل بیمه ما به بیمه مرکزی معرفی شده تا صلاحیتش مورد تائید قرار گیرد، شنیده ها حاکی از آن بعد از حدود یک ماه بررسی صلاحیت وی مورد تائید بیمه مرکزی قرار نگرفته است و بدین ترتیب بیمه ما باید در پی گزینه های جدیدی برای خود باشد .
لازم به اشاره است که آئین نامه 90 که به تازگی به تصویب شورای عالی بیمه رسیده است "نحوه احراز صلاحيت حرفه اي كاركنان كليدي و عملياتي مؤسسات بيمه را مشخص کرده است .

در ماده 5 این آئین نامه آمده بيمه مركزي حداكثر ظرف مدت ۳۰ روز پس از تاريخ تكميل مدارك، در خصوص صلاحيت حرفه‌اي فرد پيشنهادي اعلام نظر خواهد نمود. بيمه مركزي مدارك مورد نياز براي بررسي صلاحيت حرفه اي تعيين و در پايگاه اطلاع رساني خود منتشر خواهد كرد. بنابراین با توجه به اینکه گزینه بیمه ما حوالی 20 تیرماه به بیمه مرکزی معرفی شد، مهلت قانونی بررسی صلاحیت این فرد نیز به پایان رسیده است.

اما بررسی جزئیات آئین نامه نشان می دهد که مدير عامل شرکت بیمه ای باید رشته تحصیلی مرتبط در زمینه های بيمه، آماربيمه، اقتصاد، مديريت، حقوق، حسابداري، مالي، مهندسي صنايع و فناوري اطلاعات و گرايش‌هاي مربوط به اين رشته‌ها را داشته باشد و ۱۰ سال تجربه مديريتي كه حداقل نيمي از آن تجربه بيمه اي باشد را نیز داشته باشد .

در ماده ۱۲این آئین نامه آمده، مسئوليت حسن اجراي تكاليف مؤسسه بيمه مصرح در اين آيين نامه در خصوص كاركنان كليدي و كاركنان عملياتي با مدير عامل و در خصوص مدير عامل با هيات مديره مؤسسه بيمه است. مدير عامل يا هيات مديره حسب مورد در مقابل مؤسسه بيمه يا اشخاص ثالث نسبت به تخلف از مقررات اين آيين­ نامه و جبران خسارات وارده مسئول است.
همین قانون در ماده 10 اذعان دارد که مؤسسه بيمه موظف است حداكثر ظرف مدت ۳۰ روز از تاريخ ابلاغ لغو تاييديه صلاحيت حرفه‌اي هر يك از كاركنان كليدي، نسبت به معرفي فرد جايگزين اقدام نمايد. در دوره مذكور مسئوليت سمت­ هاي بلاتصدي حسب مورد به عهده مديرعامل، معاون فني يا يكي از اعضاي هيات مديره مؤسسه بيمه خواهد بود. در هر حال چنانچه مؤسسه بيمه به هر علت ظرف مدت ۶۰ روز نسبت به معرفي فرد جايگزين واجد شرايط در يكي از سمت­هاي كاركنان كليدي اقدام ننمايد، بيمه مركزي مي تواند در اجراي قانون تأسيس بيمه مركزي ايران و بيمه‎گري، موضوع را همراه با پيشنهاد مشخص در شوراي‌عالي‌بيمه مطرح کند.
بر این اساس بیمه ما تنها 30 روز مهلت دارد تا گزینه بعدی خود را به بیمه مرکزی معرفی کند.
لازم به اشاره است پيش از اين اخلاقي نيز به عنوان سرپرست بيمه مابه بيمه مركزي معرفي شده بود كه مورد تائيد قرار نگرفت چراكه بعد از مدير عامل بر اساس ائين نامه٤٠ مسئوليت ها متوجه رئيس هيات مديره است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود