امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/30 1394

ایران و جهان - مدیر کل نظارت بیمه مرکزی اطلاعات مربوط به بیمه اتباع خارجی را از صنعت بیمه جمع آوری می کند و تا پایان 31 شهریور برای ارسال گزارشات به شرکت ها مهلت داده است .

مدیرکل نظارت فنی بیمه مرکزی اخیرا در نامه ای به شرکت های بیمه با اشاره اجرای تکلیف قانونی مقرر در ماده 13 آیین نامه اجرایی ماده 91 قانون برنامه چهارم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران که صدور روادید برای اتباع خارجی متقاضی ورود به کشور ، منوط به داشتن بیمه نامه حوادث و سلامت از شرکتهای بیمه گر داخلی یا خارجی مورد تأیید جمهوری اسلامی ایران است اعلام کرده که آیین نامه شماره 77 (شرایط عمومي بیمه نامه مسافرتي اتباع خارجي متقاضي ورود به کشور) در تاریخ سی آبان 1391 به تصویب شورای عالی بیمه رسیده و متعاقب آن جهت اجرا به کلیه شرکتهای بیمه ابلاغ گردیده است؛ لذا در جهت اجرای تکلیف قانونی فوق الذکر ضروری است شرکتهای بیمه برای کلیه اتباع خارجي متقاضی ورود به کشور(گردشگران و تجار)بر اساس ضوابط و شرایط عمومی آیین نامه شماره 77 و تعرفه حق بیمه مصوب مورخ مذکور شورای عالی بیمه بیمه نامه مسافرتی صادر کنند.

در ادامه این نامهآمده که بدیهی است در صورت تمایل اتباع خارجی به اخذ بیمه حوادث ، شرکتهای بیمه می توانند مازاد بر ، ارائه بیمه نامه مسافرتی اتباع خارجی متقاضی ورود به کشور بر اساس ضوابط آیین نامه شماره 77 بیمه نامه حوادث را برای اتباع متقاضی، بصورت اختیار و براساس ضوابط آیین نامه شماره 84 مصوب شورایعالی بیمه(شرایط عمومی بیمه نامه حوادث) صادر کنند.

در پایان این نامه قرتکینی مدیر کل نظارت بیمه مرکزی اذعان داشته که باتوجه به مراتب فوق، خواهشمند است ضمن ارسال مشخصات نمایندگی هاو واحدهای صدور آن شرکت در مبادی ورودی و همچنین خارج از کشور و آمار عملکرد این رشته به تفکیک سالهای 92 لغایت 94 ، دستور فرمائید فرآیند صدور و پرداخت خسارت بیمه نامه ها مسافرتي و نحوه ارائه خدمات به اتباع خارجي در داخل کشور را حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 94 به بیمه مرکزی ارسال کنند. این نامه از سوی نهاد ناظر در حالی به شرکت های بیمه ارسال شده که به تازگی برخی از گردشگران خارجی در کشور دچار حادثه شده اند.

در خرداد ماه امسال یک دستگاه اتوبوس حامل گردشگران عراقی که عازم رامسر بود،درجاده چالوس به دره سقوط کرد واز 40 مسافرآن 27 تن جان باختند.
پس از واژگونی اتوبوس گردشگران عراقی مدیر عامل وقت بیمه ایران در سفارت عراق حاضر شد و اذعان داشت که 11 نفر ازگردشگران این اتوبوس تحت پوشش بیمه ایران بوده و مابقی تحت پوشش بیمه های دانا،آسیا و معلم هستند. 
امراللهی درباره بیمه گردشگران عراقی و مشارکت چهارشرکت بیمه ای در آن،اظهارداشت:مسافران این اتوبوس تحت بیمه نامه درمانی مسافران ورودی به ایران(ایرها) قرارداشتند و هیچ نگرانی بابت پرداخت خسارت به آنان وجود ندارد.
وی درپاسخ به این سوال که بیمه نامه ایرها چه خدماتی بیمه ای را به مسافران عراقی ارائه می دهد،تصریح کرد: تمامی هزینه های درمانی منجربه بستری وانتقال اجساد فوت شدگان و هزینه های بازگشت کودکان بی سرپرست به کشورعراق تا سقف سه هزار یورو تحت پوشش این بیمه نامه قراردارد و ما آمادگی کامل داریم تا درکمتر از یک هفته تمامی خسارت وارده را به بیمه شدگان جبران کنیم. البته در این میان تعداد حوادث دیگری نیز در خصوص تصادفات جاده ای اتباع خارجی شاهد بودیم .اخیرا نیز روز سه‌شنبه 26 شهریور در محور اراک به بروجرد هفت کیلومتر قبل از بروجرد یک دستگاه اتوبوس که از قم به سمت خوزستان به صورت دربستی اجاره شده بود و همه مسافران آن زائران اتباع عراقی بودند واژگون می‌شود و در این حادثه 16 تن از اتباع عراقی کشته و 20 تن به بیمارستان منتقل شده‌اند که اطلاعاتی از وضعیت بیمه این افراد در دست نیست . بنابراین به نظر می رسد که با توجه به روند افزایشی تعداد خسارت ها بیمه مرکزی در حال تهیه گزارش جامعی در این خصوص است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود