امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
06/31 1394

ایران و جهان - رئیس کل بیمه مرکزی در جمع اعضاي سنديكاي بيمه گران ايران ضمن معارفه مدیرعامل جدید بیمه ایران  پذيرش مشاغل و مسئوليت هاي حساس را نيازمند فداكاري دانسته چرا كه اين مسئوليت ها همواره در معرض نقد، تخريب و بعضاً اتهام قرار دارد.اما نکته قابل تامل دیگر بحث قصور مدیران سابق بیمه مرکزی در مسئله بیمه توسعه است که از سوی وی در این جلسه مورد اشاره قرار گرفته است .

به گزارش ایران و جهان ، محمدابراهيم امين كه در جمع اعضاي سنديكاي بيمه گران ايران سخن مي گفت، با بيان اين مطلب افزود: رسيدگي به چند ميليون پرونده خسارت در يك سال و مسائل جانبي مربوط به پرداخت خسارات و همچنين توقعات بيش از حد از شركت بيمه ايران، مديريت اين مجموعه را دشوار كرده است.
رئيس كل بيمه مركزي تصريح كرد: مديران ارشد همواره در معرض تخريب قرار دارند و متأسفانه برخي ها با بي تقوايي، عملكرد مديران پرتلاش و پاكدست نظام را به ناحق زير سئوال مي برند.

وي با اشاره به تعدد مسائل و موضوعات كوچك در اداره هر شركتي گفت: نبايد با غرق شدن در حل اين مشكلات كوچك از مسائل و فعاليت هاي كلان غافل شد چرا كه اين مسأله باعث فراموشي مسائل با اهميت خواهد شد.
وي خاطر نشان كرد: مشكلات هيچ مجموعه اي بدون اعتنا و توجه به اسناد و مراجع بالادستي قابل حل نيست و شركت هاي بيمه نظير شركت سهامي بيمه ايران بايد به اين نكته توجه داشته باشند كه نهادهاي نظارتي مثل بيمه مركزي دست و پاگير، مزاحم و مانع نيستند بلكه آنها مي توانند با رعايت اين قوانين و مقررات بيمه اي به فعاليت هايشان نظم بدهند.
رئيس كل بيمه مركزي ادامه داد: بيمه مركزي به عنوان نهاد ناظر بر اساس قانون تأسيس بيمه مركزي و مصوبات شوراي عالي بيمه بر فعاليت هاي شركت هاي بيمه نظارت مي كند و اين قوانين و مقررات بايد به صورت صد درصدي اجرا شوند.

رئيس شوراي عالي بيمه افزود: ارتباط منطقي و حرفه اي شركت ها با نهادهاي ناظر و توجه به قوانين، آئين نامه ها و اسناد بالادستي مي تواند به موفقيت آنان منتهي شود.

وي ضرورت شناسايي فرصت ها و تهديد ها را راهكار برون رفت صنعت بيمه از بحران هاي احتمالي دانست و گفت: صنعت بيمه يك زنجيره به هم پيوسته است و متأسفانه در چند وقت اخير وقوع يك بحران در شركت بيمه توسعه، آسيبي جدي به صنعت بيمه وارد ساخت كه البته در اين ميان قصور مديران وقت بيمه مركزي به عنوان دستگاه ناظر قابل انكار نيست.
محمدابراهيم امين با اشاره به اين نكته كه سرمنشاء اصلي تأمين و تربيت نيروي انساني در صنعت بيمه كشور از بيمه ايران سرچشمه گرفته است مي توان از حساسيت، كياست، تدبير، دورانديشي و مصلحت انديشي به عنوان ويژگي هاي اصلي مديريت بر شركت بيمه ايران ياد كرد.

محمدابراهيم امين با اشاره به حساسيت موضوع انتصابات در صنعت بيمه گفت: افرادي كه جذب اين صنعت مي شوند بايد حرفه اي، قابل اعتماد و وفادار باشند و غيرهمسويي آنان با مدير ارشد مجموعه هيچ توجيهي ندارد.
وي نسبت به بدبيني نهادهاي تصميم سازي كشور به صنعت بيمه هشدار داد و گفت: شيوع اطلاعات غلط و فضاسازي هاي مسموم عليه صنعت بيمه مي تواند به تمامي اركان صنعت بيمه آسيب برساند و منافع شركت ها و حتي افراد تأمين نخواهد شد.

امين با تقسيم بندي فعاليت در صنعت بيمه به حوزه هاي مشمول رقابت و حوزه هاي غيرقابل رقابت گفت: بسياري از فعاليت هاي صنعت بيمه جاي رقابت نيست و همكاري، همدلي و همراهي بهترين شيوه براي ادامه فعاليت هاست.

امين تصريح كرد: تأمين منافع فردي بيمه اي ها در گرو تأمين منافع جمعي صنعت بيمه است و نمي توان در اين حوزه تنها به منافع شخصي و شركتي فكر كرد.
گفتني است مراسم توديع و معارفه مديران عامل پيشين و فعلي شركت سهامي بيمه ايران در سنديكاي بيمه گران عصر ديروز با حضور مديران عامل و برخي از اعضاي هيئت مديره شركت هاي بيمه و اعضاي هيئت عامل بيمه مركزي برگزار شد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود