امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
07/12 1394

ایران و جهان - بیمه دانا در حالی اعلام کرده که خسارت حریق تالار وزارت کشور را پرداخت می کندکه سرفصل های مالی شرکت در سال های 92 و 933 بیانگر بدهی های بزرگ شرکت های پرریسک در بخش آتش سوزی است .

به گزارش ایران و جهان،بیژن صادق اعلام کرده است که خسارت آتش سوزی وزارت کشور را پرداخت می کند البته وی چندی پیش از انعقاد قرارداد تجمیع امور بیمه‌ای با وزارت کشور در بخش بیمه درمان، بیمه اموال و اشخاص و به صورت جداگانه با استان‌ها به ارزش حدود 70 میلیارد تومان خبرداده بود.

شرکت بیمه دانا هم اعلام کرده که پس از آتش سوزی روز شنبه در وزارت کشور مسئولین و کارشناسان آتش سوزی پس از اطلاع از این رویداد در همان ساعات اولیه در صحنه حاضر شدند و بررسی های اولیه خود را از چگونگی و میزان خسارت وارده به عمل آوردند.
 بیژن صادق، نایب رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بیمه دانا نیز گفته است که در راستای رعایت اخلاق حرفه ای بیمه گری و نیز با توجه به جایگاه و نقش کلیدی تالار وزارت کشور در برگزاری مراسم های ملی و مذهبی خود را مقید می دانیم که در سریعترین زمان ممکن پس از انجام بررسی های لازم و اظهارنظر کارشناسان شرکت، خسارت وارد شده را پرداخت کنیم.

بنا به نظر کارشناسان سازمان آتش نشانی دلایل بروز این حادثه پس از بررسی های کارشناسی به زودی اعلام خواهد شد .
 اما اطلاعات مالی دقیق از بیمه دانا نشان می دهد که این شرکت در سال گذشته از سرفصل بیمه های آتش سوزی بالغ بر 64 میلیارد و 200 میلیون تومان طلب از بیمه گذاران دارد . هرچند که مدیر روابط عمومی این شرکت در برخی شبکه های اجتماعی اعلام کرد که حق بیمه آتش سوزی وزارت کشور پیش از این صد درصد وصول شده است اما طلب این شرکت از شرکت هایی مانند تاسیسات و پالایشگاه های نفت ،بازرگانی پتروشیمی ایران ،شرکت ملی گاز وپتروشیمی خلیج فارس که دارای ریسک های بیشتری هستند در اطلاعات مالی بیمه دانا دیده می شود .شرکت نفت فلات قاره و نفت مناطق مرکزی، بنیاد شهید ،شرکت پشتیبانی امور دام کشور ،کارکنان شاغل وزارت دفاع و بازنشستگاننیروهای مسلح و ... نیز در این زمینه دارای بدهی به بیمه دانا هستند که این بدهی ها از سال 1392 در اطلاعات مالی دیده می شود و در سال 93 روند افزایشی داشته است . اما پرسش اصلی اینکه معمولا قراردادهای بیمه آتش سوزی به صورت یکساله منعقد می شود و با توجه به اینکه این قرارداد پس از یک سال بی اثر میشود وجود بدهی از سال های گذشته در سرفصل های مالی چه معنایی دارد و اساسا قابلیت وصول دارد یا خیر؟ نکته دیگر اینکه به دلیل عدم انتشار اطلاعات مالی شرکت در مقاطع سه و شش ماهه علی رغم گذشت هفت و ماه و چند روز اظهار نظر قطعی در خصوص اعداد و ارقام تغییر یافته در سال جاری امکان پذیر نیست و باید منتظر عملکرد سه ماهه و شش ماهه شرکت در گزارشات رسمی ماندو دید که آیا بدهی کاهش یافته است یا خیر؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود