امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/4 1394

ایران و جهان - بیمه مرکزی توانگری مالی برخی شرکت های بیمه را اعلام کرد و بر  این اساس بیمه آسیا اعلام کرده است که بيمه مرکزي سطح يک توانگري مالي این شرکت را براساس صورت‌هاي مالي سال 1393 تاييد کرده است . 

به گزارش ایران و جهان ،بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران در نامه رسمي اعلام کرد: در اجراي ماده 6 آئين‌نامه نحوه محاسبه و نظارت بر توانگري مالي مؤسسات بيمه (شماره 69) سطح يک توانگري مالي بيمه‌آسيا مورد تاييد مي‌باشد.
بنابراين گزارش، اطلاعات صورت‌هاي مالي حسابرسي شده مجمع عمومي، آئين‌نامه 69 و تعيين ريسک‌ها، مبناي محاسبات توانگري شرکت‌هاي بيمه است.
اين گزارش مي‌افزايد، توانگري مالي بيانگر توانايي کافي شرکت‌هاي بيمه براي انجام تعهدات خود در مقابل بيمه‌گذاران است که براساس آئين‌نامه شماره 69 شوراي عالي بيمه، توانگري مالي شرکت‌هاي بيمه در پنج سطح ارزيابي مي‌شود.
گفتني است، فرآيند اعلام توانگري مالي شرکت‌هاي بيمه از طرف بيمه مرکزي جمهوري اسلامي ايران به منظور اطلاع‌رساني به بيمه‌گذاران است که با اطمينان و اعتماد و به عنوان شاخص اصلي توانمندي انجام تعهدات، نسبت به انتخاب بيمه‌گر خود اقدام کنند.

همچنین در خبر دیگری بیمه حافظ نیز اعلام کرده است که توانگری مالی سطح یک را دریافت کرده است .
البته بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سطح توانگری مالی بیمه دانا، به عنوان دومین شرکت بیمه خصوصی کشور در سال 94 را در سطح یک توانگری مالی ارزیابی و اعلام کرده است .
پیش از این ایران و هان در خبری سطح توانگری مالی 18 شرکت را اعلام کرده بود که با احتساب این سه شرکت توانگری مالی مجموعا 21 شرکت اعلام شده است .
در این لینک می توانید ادامه این خبر را بخوانید . 
نسبت توانگری مالی 18 شرکت بیمه در سال 94 مشخص شد+جدولنسبت توانگری مالی 18 شرکت بیمه در سال 94 مشخص شد +جدول

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود