امروز: جمعه، 7 اردیبهشت 1403
08/23 1394

ایران و جهان - رسیدگی به موضوع بیمه ها، جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهوری، سخنگوی دولت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.


به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با انتقاد از عملکرد بیمه ها در عدم پرداخت به موقع مطالبات بیمارستان ها گفت: بمنظور رسیدگی به موضوع بیمه ها، (شنبه) جلسه ای با حضور معاون اول رییس جمهوری، سخنگوی دولت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برگزار می شود.


هاشمی به موضوع مطالبات از بیمه ها اشاره کرد و از برگزاری جلسه ای در روز شنبه با حضور دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری و دکتر نوبخت سخنگوی دولت و وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی برای تصمیم گیری در مورد بیمه ها خبر داد.

وی گفت: برخی به اشتباه تصور می کنند که با اجرای طرح تحول سلامت، هزینه ها افزایش یافته در حالیکه چنین نیست، برخی دانشگاه ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی تهران هزینه های خود را نسبت سال 1392و قبل از اجرای طرح تحول سلامت محاسبه و مقایسه کرده اند و چنین برداشتی اشتباه است.

وزیر بهداشت ادامه داد: زمانیکه کتاب تعرفه سلامت را با کمک کارشناسان و صاحبنظران تهیه کردیم، هزینه ای که کارشناسان بیمه برآورد کردند، مورد قبول بیمه های تامین اجتماعی و بیمه سلامت ایرانیان قرار گرفت و هر دوی این صندوق ها متعهد به تامین هزینه های آن شده بودند اما از اول امسال تا کنون بیمه ها مطالبات را پرداخت نکرده اند.

هاشمی گفت: بیمه سلامت مدعی است پولی از دولت دریافت نکرده و تامین اجتماعی که قرار نبوده پولی از دولت بگیرد، موضوع طلب صندوق بازنشستگی و مستمری های خود را از دولت مطرح می کند، در حالیکه آنچه به حوزه ما مرتبط است بیمه باید پول خدمتی را که خریداری کرده، پرداخت کند.

وزیر بهداشت عدم پرداخت به موقع مطالبات، رفتار غیردوستانه در مورد کسورات و رسیدگی به اسناد و کوچک کردن سبد خدمات توسط بیمه ها را مورد انتقاد قرار داد و افزود: این گونه اقدامات چیزی جز تضعیف دولت نیست و آنها نمی توانند مدعی باشند که به دولت کمک می کنند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود