امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
09/6 1394

ایران و جهان - مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم از ورود یک شرکت  بین المللی بیمه اتکایی به منطقه آزاد قشم خبر داد و گفت: در حال انجام مذاکرات نهایی با یک شرکت بزرگ و معتبر بیمه اتکایی هستیم و این برند به زودی در قشم آغاز به کار خواهد کرد. 

رضا باقری‌نژاد در پاسخ به این سوال که در حال چند پروژه به شرط جذب سرمایه گذار و تزریق سرمایه آماده اجرا هستند، اظهار کرد: تعداد پروژه های بالفعل بسیار زیاد است و در حال حاضر ده ها پروژه در حوزه های مختلف به شرط جذب نقدینگی و سرمایه آماده اجرا و عملیاتی شدن هستند.

وی ادامه داد: اما مشکل تنها جذب سرمایه نیست و در واقع برای جذب سرمایه گذار مشکل زیر ساخت داریم و به طور قطع برای دعوت از سرمایه گذاران نیاز به هتل های متعدد و سیستم حمل و نقلی با استانداردهای بین المللی داریم که در حال حاضر این امکانات ابتدایی در قشم وجود ندارد. 

باقری نژاد از ساخت مرکز بین المللی مبادلات مالی و اداری در قشم خبر داد و گفت: طرح ساخت مرکز بین المللی مبادلات مالی و اداری تحت عنوان QIFC در نظر گرفته ایم که در مرکز شامل مجموعه ای از مراکز اقامتی و هتل و دفاتر اداری خواهد بود.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری و توسعه قشم درباره ورود موسسات مالی و بیمه ای پس از لغو تحریم ها به منطقه آزاد قشم،‌ گفت: به زودی قراردها با یک شرکت بین المللی بیمه اتکایی نهایی خواهد شد که این بیمه از معتبرترین بیمه های جهانی محسوب می شود.

وی افزود:‌ این شرکت بیمه اتکایی در سال گذشته بیش از 30 میلیارد دلار بیمه فروخته است و به زودی فعالیت خود در منطقه آزاد قشم را آغاز می کند و در قشم بزرگ ترین و اولین بیمه اتکایی بین المللی با سرمایه چند میلیارد دلاری تاسیس خواهیم کرد.

باقری نژاد همچنین درباره ورود بانک های خارجی به این منطقه، به ایلنا گفت:‌ درباره ورود بانک های Offshore اقداماتی را انجام داده ایم اما قوانین و مقررات برای تاسیس بانک Offshore تازه ابلاغ شده و هنوز هم آیین نامه و دستورالعمل های آن شفاف نیست.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود