امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
09/16 1394

 ایران و جهان - رئیس پژوهشکده بیمه اذعان دارد که در طرح توسعه نظام بیمه ای کشور کلیه دست اندرکاران صنعت بیمه مشارکت خواهند داشت .
امیر صفری رئیس پژوهشکده بیمه در حاشیه بیست و دومین همایش بیمه و توسعه در پاسخ به پرسش ایران و جهان در خصوص برنامه های در دست اجرای این نهاد اذعان داشت که تکمیل مطالعات طرح توسعه نظام بیمه ای کشور در پژوهشکده بیمه مرکزی در دست اقدام است . وی در تکمیل سخنان خود اعلام کرد که این طرح شامل مطالعات و بررسی هایی است که در برخی بخش ها تکمیل و در برخی دیگر در دست اجرا است و نتایج این مطالعات در کارگروه ها مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

وی اذعان داشت که پس از بررسی در کارگروه های نظام توسعه بیمه ای ، تهیه برنامه توسعه بیمه ای کشور در پژوهشکده کلید خواهد خورد و در اختیار بیمه مرکزی ، وزات اقتصاد و شورای راهبردی قرار خواهد گرفت تا برای تصویب ،بررسی و اجرا ابلاغ شود .

صفری در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص ارائه جزئیات بیشتر این برنامه و فازهای اجرایی اذعان داشت که پژوهشکده برای توسعه نظام بیمه ای کشور سه کارگروه تشکیل داده است که در کارگروه اول ساختار و کارکرد نهاد ناظر، موردارزیابی قرار می گیرد و بیشتر به نهاد نظارت یعنی بیمه مرکزی می پردازد و کارکرد های آن را مورد بررسی قرار می دهد . البته وزیر اقتصاد نیز به این موضوع اشاره داشت که بحث تصدی گری باید از فضای حاکمیتی جدا شود و این عمده مطلبی است که این کارگروه بدان می پردازد .

صفری در خصوص کارگروه دیگر نیز اذعان دارد که کارگروه دوم به بررسی مقررات می پردازد؛ مقرراتی که نظام بیمه ای کشور را با دنیا سازگار و یا تکمیل می کند و این مقررات پس از تنظیم به دولت یا شورای عالی بیمه باید برای تصویب ارسال خواهد شدکه این ماموریت کارگروه دوم است .

وی در خصوص ماموریت کارگروه سوم نیز اذعان کرد که کارگروه توسعه بازار بیمه کشور که به دنبال بستر سازی بازار بیمه و بستر سازی برای فضای کسب و کار و توسعه نظام بیمه ای کشور است نیز جلسات خود را تشکیل داده است .

البته وی در تکمیل سخنان خود به این نکته نیز اشاره کرد که پس از جمع بندی دو کارگروه برنامه و مقررات نتایج حاصل آمده در سه کارگروه ها اول را جمع بندی خواهند کرد و نتایج به برنامه و قوانین تبدیل خواهد شد تا برنامه ای یکپارچه و منسجم را داشته باشیم .

رئیس پژوهشکده بیمه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما در خصوص اعضای کارگروه نیز گفت که اعضای کارگروه ها از کارشناسان بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه ، پیشکسوتان، کارشناسان و اساتید معتبر بیمه ای و مدیران عامل و اعضای هیات مدیره شرکت ها تشکیل شده است .

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود