امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
09/23 1394

ایران و جهان - مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه بیمه مرکزی ازبررسی برخی تغییرات در آیین نامه ۹۰ و بازنگری در آیین نامه شماره ۶۶که مربوط به کارگزاران رسمی است خبر داد. وی البته اذعان داشت که بیمه مرکزی اخیرا برای یکی از طرح های جدید بیمه رازی مجوز صادر کرده است .

به گزارش ایران و جهان ، مهدی نمن الحسینی مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه بیمه مرکزی در پاسخ به ایران و جهان درخصوص بیمه نامه های جدید به بازار گفت: در تدوین مقررات و طرح های جدید بیمه ای اصلی ترین آیین نامه ۹۰ بود که به تصویب رسید .

وی در پاسخ به این پرسش که بازنگری در آیین نامه های شورای عالی بیمه یکی از برنامه های سند راهبردی بیمه مرکزی است در این راستا چه اقداماتی صورت گرفته است اذعان دارد که در این راستا آیین نامه کارگزاران رسمی بیمه را یا آیین نامه شماره ۶ را مورد بازنگری قرار دادیم که در این بازنگری حوزه فعالیت کارگزاران توسعه پیدا کرد و کارگزار اتکایی که تاکنون وجود نداشت از این پس به موجب این آیین نامه به رسمیت شناخته می شود . این آیین نامه در دستور کار شورای عالی بیمه قرار دارد و برای جلسه یک ماه آینده مطرح می شود.

نمن‌الحسيني در پاسخ به این پرسش که در خصوص آیین نامه ۹۰ برخی ایرادات مطرح شده است و پژوهشکده نیز این مورد را در دست بررسی داشت ، آیا بازنگری آن در دست بررسی قرار دارد اذعان کردکه آنچنان تغییراتی در آیین نامه لحاظ نخواهد شدچراکه آیین نامه به تازگی به تصویب رسیده است و برخی موارد جزیی در خصوص تطبیق مدیران فعلی و با سابقه فعال در صنعت بیمه که ممکن است با تجربه بسیار چندین ساله مدرک مرتبط نداشته باشدمد نظر قرار گرفت که این موارد با جایگزینی تجربه به جای مدرک پیش بینی شده است.

البته وی این پرسش ایران و جهان را در خصوص اینکه برخی شرکت ها برگزاری مجامع خود را برای تعیین اعضای هیات مدیره به تعویق انداخته اند چراکه این نگرانی وجود دارد که اعضای هیات مدیره قبلی نتوانند شرابط تطبیق با این آیین نامه را به دست آورند این چنین پاسخ داد: ممکن است این آیین نامه یکی دو مورد اصلاحات کوچک داشته باشد که این بحث نیز یکی از این موارد است .

در صورتی که شخصی برای چند دوره عضو هیات مدیره یک شرکت باشد و در پایان مدت انقضا پیش بینی شد که با آیین نامه خود را تطبیق دهد و اگر تجربه لازم را نداشته باشد آیین نامه اجازه عضویت مجدد را نمی دهد ،در این زمینه برای دوره تطبیق کسانی که قبلا عضویت در هیات مدیره شرکت ها را داشتند ،یکی از اصلاحات در دست انجام اینکه این افراد بتوانند در سمت عضو هیات مدیره انتخاب شوند و امور شرکت ها با اختلالی در این زمینه مواجه نشود چراکه سهام داران و مجمع ممکن است تاکید بر حضور فردی در مجمع داشته باشند.

مدير كل دفتر برنامه ريزي و توسعه بیمه مرکزی در خصوص برنامه های این واحد تا پایان سال اذعان داشت که در چند ماه آینده طرح های بیمه ای را که از شرکت های بیمه واصل شده و در دست بررسی قرار داشت در صورت تطبیق با ضوابط بیمه ای مجوز صادر شود. البته این طرح ها مورد بررسی قرار گرفته است و اشکالاتش نیز به شرکت ها منعکس شده است و در صورت رفع ایرادات مجوز صادر خواهدشد.
به گفته وی اخیرا مجوز طرح بیمه جایگزینی خودرو برای بیمه رازی صادر شده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود