امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/5 1394

ایران و جهان - پيش از اجراي توافق نامه برجام، شركت هاي بيمه خارجي با حضور در نهادهاي بيمه اي كشور و ديدار و گفتگو با متوليان و همچنين فعالان صنعت بيمه، كوشيدند تا از بازار بيمه در ايران و مزاياي تعامل با صنعت بيمه كشورمان بي نصيب نمانند.




به گزارش اداره كل روابط عمومي بيمه مركزي، بر اساس گزارش هاي دريافتي، پيش و پس از امضاي نهايي برجام، ديدارهاي دوجانبه بسياري در چارچوب توسعه روابط بين الملل و بررسي بازارهاي جديد بيمه اي بين نمايندگان شركت هاي بيمه خارجي و مديران و تصميم سازان بيمه مركزي برگزار شد كه ذيلا به برخي از مهمترين اين ملاقات ها اشاره مي شود.

بررسي راهكارهاي فيمابين كلوپ هاي پي.اند.آي ايراني و كره جنوبي محور مذاكرات بيمه اي طرف هاي كره اي و ايراني بود. در اين ملاقات كه مقام ارشد اجرايي شركت P&I كره (Korea P&I Club ) و معاون اتكايي بيمه مركزي و مديران اين حوزه حضور داشتند، مقرر شد كلوپ كره جنوبي با موسسه بيمه متقابل كيش مذاكره و در زمينه همكاري و صدور گواهي هاي بيمه پوشش پي.اند.آي به صورت متقابل همكاري كنند.
همچنين مذاكره در خصوص حسابهاي اتكايي و بررسي چگونگي شروع همكاري مجدد و ارائه طرح هاي نوين در زمينه بيمه اتكايي از محورهاي اصلي مذاكره مسئولان بيمه اتكايي بيمه مركزي با مهمانان شركت انگليسي- هندي كارگزاري بيمه اتكايي K.M. Dastur بود كه به عنوان يكي از بروكرهاي بيمه لويدز لندن نيز فعاليت دارد.

مسئولان اين شركت درخصوص تسويه حساب مالي با بيمه مركزي قول مساعد دادند و اذعان داشتند كه اين شركت براي ارائه پوشش هايي در زمينه بيمه محصولات كشاورزي و درمان با همكاري بيمه گران اتكايي اروپايي و برگزاري سميناري در هند براي صنعت بيمه در ايران آمادگي دارد. نماينده رسمي اين شركت در ملاقات با معاون اتكايي بيمه مركزي به صراحت گفت: ساختارهاي قوي اتكايي كه در دوره تحريم در ايران ايجاد شده يك امتياز بزرگ است و اگر اين ساختارها حفظ شود صنعت بيمه در ايران در مقابل بازار بين المللي اتكايي، منسجم و قوي تر خواهد بود.
بر اساس همين گزارش، نمايندگان شركت يوناني"ماتريكس" هم با حضور در ايران براي مذاكره در خصوص ريسك هاي رشته هاي بيمه اي مورد نظرشان، با موسسات بيمه ايراني در صورت لزوم راه اندازي دفتر ارتباطي در ايران ابراز آمادگي كردند.

مسئولان شركت كارگزاري بيمه و بيمه اتكايي RFIB و شركت مشاور حقوقي Thomas Cooper از انگليس نيز با هدف برگزاري سمينار تخصصي در حوزه بيمه هاي دريايي و مقررات مرتبط آن و همچنين تعيين تكليف حساب هاي في مابين به ملاقات مقامات ارشد بيمه مركزي آمدند.
شايان ذكر است اين شركت كه در بيشتر نقاط جهان در بخش هاي بيمه سرمايه گذاري كرده، در بخش هاي بيمه و بيمه اتكايي خدمات خود را به صورت جامع شامل بررسي جزئيات امور و مديريت ريسك ها به مشتريان خود ارائه مي دهد.

مطابق اين گزارش، مباحثي نظير جايگاه بيمه هاي درمان اجتماعي و ملي در ايران، شرايط كلي بازار بيمه در ايران، قوانين و مقررات حاكم بر بيمه هاي درمان در ايران و توسعه تعاملات دوجانبه بين Munich Health-Daman از امارات- ابوظبي و مسئولان بلندپايه بيمه مركزي دنبال شد و با توجه به موضوعات مطروحه در جلسه و آناليز بازار بيمه درمان در ايران، نماينده ارشد اين شركت، سرمايه گذاري ايمن و سودآور را هدف اصلي اين همكاري اعلام كرد و همكاري با بخش دولتي و ايجاد يك سازمان مشاركتي دولتي- خصوصي براي ارائه خدمات درماني را خواستار شد.

گفتني است بسياري از شركت هاي معتبر خارجي براي حضور و فعاليت در بازار بيمه در ايران ابراز آمادگي كرده اند كه مذاكرات در سطوح مختلف بين آنان و مديران بيمه مركزي و صنعت بيمه كشور همچنان ادامه دارد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود