امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
11/14 1394

ایران و جهان - مديران ارشد سه شركت بيمه اروپايي در ملاقات با رئيس كل بيمه مركزي و معاون اتكايي اين سازمان، اين ديدارها را نقطه آغاز همكاري هاي بين المللي عنوان كردند.
به گزارش ایران و جهان - محمدابراهيم امين - ضمن خوشامدگويي به مديران ارشد شركت بيمه اتكايي اسكور فرانسه، شركت كارگزاران بيمه (UIB)انگليس و كارگزاران بيمه اتكايي ناسكو فرانسه، به آخرين تغييرات در بازار بيمه در ايران و اخبار اميدوار كننده در مورد قوانين و مقررات اشاره و ابراز اميدواري كرد كه در آينده اي نزديك اين قوانين براي سرمايه گذاري هاي خارجي تصويب و اجرا شود.

در اين ملاقات، رئيس كل UIB نسبت به چشم انداز همكاري هاي سازنده اظهار اميدواري كرد و گفت: با رفع تحريم هاي بين المللي از سوي جامعه جهاني و بازگشت ايران به سيستم جهاني سوئيفت، نه تنها بانك هاي ايراني را قادر به انجام معاملات مالي در خارج از كشور مي سازد، بلكه موجب تسهيل تجارت سرمايه گذاران خارجي و شركاي بين المللي در بازار بيمه ايران مي شود.
وي همچنين تأكيد كرد: تحريم ها در ايران منجر به خودكفايي و نوآوري در توليد داخلي شده و ايران را به عنوان كشوري با صنعت قابل توجه نمايان مي كند. همچنين گفته شد در ايران نيروي انساني متبحري در زمينه مهندسي وجود دارد و اين يك سرمايه ملي است، بر اين اساس، اميد آن مي رود ايران چشم اندازي چشمگير با نقشي مثبت در صحنه بين المللي داشته و موجب اقتصاد پررونق آن شود.
رئيس كل ناسكو نيز گفت: نسل جوان ايران سرشار از شايستگي ها و قابليت هاي برجسته در عرصه فني- تخصصي است. وي با تاكيد بر ضرورت تعاملات گسترده تر ، برگزاري سمينارهاي آموزشي بيمه اتكايي داخل يا خارج از ايران را پيشنهاد كرد.
مقام ارشد اجرايي اسكور فرانسه(يكي از ۱۰ شركت برتر دنيا) نيز نسبت به همكاري در زمينه بيمه اتكايي - به ويژه در حوزه نفت و انرژي و همچنين حوادث فاجعه آميز - ابراز تمايل كرد. اين در حالي است كه بر اثر بلاياي طبيعي بويژه زلزله، مناطق زلزله خيز در ايران هر سال منجر به تلفات سنگين مي شود و در همين راستا، معاون بيمه هاي اتكايي نيز نسبت به ضرورت اخذ مدل بين المللي مناسب براي تعيين نرخ حق بيمه خطرات فاجعه آميز و مديريت اين ريسك ها در كشور تاكيد ورزيد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود