امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
03/18 1402

گروه سایبان - افتتاح چند باره پروژه ها سوژه ای است که همواره حول محور قوه مجریه داستان ساز بوده است.


در گذشته افراد شاخص در دولت ها به افتتاح چند باره پروژه های درمانی و برخی ابر پروژه ها مشهور بودند اما ظاهرا با توسعه تکنولوژی برخی دولتی مردان دیگر پا را از افتتاح چندباره پروژه های فیزیکی فراتر گذاشته و به افتتاح چند باره پروژه های مجازی رو آورده اند.


نمونه اخیر این افتتاح چند باره اپلیکیشن ایران من متعلق به  بیمه ایران است که از زمان پورکیانی در حال افتتاح است. محسن پورکیانی مدیرعامل وقت بیمه ایران در شهریور ماه سال 1398 در مراسم رونمایی از “پروژه بیمه ایران من” با اعلام این که با درگاه دیجیتال بیمه ایران از تمامی ظرفیت‌های بیمه بصورت برخط (انلاین) استفاده خواهد شد، اعلام کرده که تحول دیجیتال؛ پدیده‌ای است که منشا تحولات در کلیه صنایع و خدمات است که از حالت انتخاب خارج شده است و پرداختن به ان اجباری است و درک نکردن صحیح این پدیده برای برخی کسب و کار‌ها خطرناک است. او در مصاحبه با صدا و سيما در آن زمان اعلام كرده كه اين سامانه به مرور تكميل ميشود و خدمات ديگري به آن افزوده خواهد شد.




البته در همین مراسم نعمت الهی معاون برنامه ریزی و نوآوری بیمه ایران نیز اعلام کرده که  در سامانه my.iraninsurance.ir خدماتی چون نرخ دهی ،استعلام اصالت ،سوابق بیمه نامه و فروش ارائه می شود.


اما خرداد ماه سال 1399 و در زمان مدیریت محمد رضایی در بیمه ایران بار دیگر آیین رونمایی از اعلام خسارت الکترونیکی ثالث بیمه ایران در همین سامانه رونمایی می شود و در آن زمان نیز این سامانه با حضور غلامرضا سلیمانی رییس کل وقت بیمه مرکزی، اعضای هیات مدیره بیمه ایران و کریمی دبیرکل سندیکای بیمه‌گران، آیین رونمایی و افتتاح اعلام خسارت الکترونیکی ثالث بیمه ایران برگزار می شود.


در آن زمان روابط عمومی بیمه ایران نیز در خبری آورده است، در این مراسم که در مجتمع فاطمی بیمه ایران برگزار شد، از سامانه ای رونمایی شد که از این پس بیمه گذاران می توانند ازطریق "سامانه بیمه ایران من" به صورت الکترونیکی وقوع سانحه و درخواست خود برای دریافت خسارت را اعلام نمایند.


البته مجید بختیاری مدیرعامل وقت بیمه ایران نیز در گفت و گویی با شادا (رسانه خبری وزارت اقتصاد) در 31 خرداد 1400 نیز عنوان کرده بود پرداخت خسارت را نیز به‌صورت آنلاین در سراسر کشور شروع کرده‌ایم و الآن چند استان کشور در این ارتباط مجهز شده‌اند و آرام‌آرام بقیه استان‌ها هم تجهیز خواهد شد.


اما پس از بازدید وزیر اقتصاد از شعبه بعثت بیمه ایران در 30 فروردین 1401 و وجود صف های طولانی مردم در دریافت خسارت وزیر اقتصاد با اشاره به موضوع مراجعه مکرر و حضور مردم و صف های طولانی اعلام کرد  که برای پرداخت خسارت در برخی ایام صف‌های کیلومتری وجود دارد و در این زمينه بیمه ایران وعده داد که در روز عید فطر همان سال به صورت آزمایشی سامانه برخط راه‌اندازی شود که البته در همان سال نیز بیمه ایران ظاهرا به وعده اش عمل کرد.


اما معرفی این سامانه باردیگر در پویش دوازدهم سه شنبه های نوآورانه بیمه مرکزی در تاریخ 21 اسفند 1401 روی داد که در آن حسن شریفی اعلام کرد: ما در بیمه ایران برای پاسخگویی مناسب و تسریع در روند رسیدگی و پرداخت خسارت اقدام به طراحی سامانه ای بنام "بیمه ایران من " نمودیم تا بدین وسیله قدمی در راه آشتی بیمه گر و بیمه گزار برداشته باشیم . با توجه به استقبال مردم    و استفاده بیش از یک میلیون کاربر از این سامانه ، موفقیت خوبی را در این زمینه کسب کرده ایم واین راه را ادامه خواهیم داد و آمادگی داریم این سامانه را به رایگان در اختیار سایر شرکت بیمه نیز قرار دهیم . همچنین  بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ثبت خسارت درمان نیز در این سامانه بزودی رونمایی خواهد شد .



اما آخرین مورد در افتتاح این سامانه در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه که در حال برگزاری است رخ داده است و جالبتر اینکه اعضای هیات عامل بیمه مرکزی به فاصله چند ماه از معرفی این سامانه در سه شنبه های نو آورانه بار دیگر آنرا رونمایی می کنند.



روابط عمومی بیمه ایران نیز در همین زمینه در خبری آورده است که در " اپلیکیشن  بیمه ایران من " ، خدمات مختلف بیمه ای برای  صدور و پرداخت خسارت برای  بیمه گزاران ، زیان دیدگان و تمامی مشتریان در نظر گرفته شده و همه مردم عزیز کشورمان، با نصب این اپلیکیشن، می توانند بدون نیاز به حضور در شعب و مراکز خسارتی بیمه ایران،   از خدمات  پذیرش و پرداخت خسارت در محل، نرخ دهی بیمه نامه خرید و تمدید بیمه نامه، پرداخت اقساط بیمه نامه ، استعلام اصالت بیمه نامه از سامانه بیمه مرکزی  و درخواست نمایندگی به صورت برخط و غیر حضوری استفاده نمایند.


به نظر می رسد که دولتمردان باید دقت نظر بیشتری در دستاوردسازی های خود داشته باشند و با انتشار این موارد اعتبار دولت و اعتماد عمومی را خدشه دار نکنند.

افتتاح، رونمایی، معرفی و هر عنوان دیگری برای پروژه ای که در سال های اخیر یک بار محسن پورکیانی آنرا معرفی کرده و یک بار محمد رضایی ، یک بار محید بختیاری و حالا حسن شریفی می تواند به نوعی نادیده گرفتن  ذهن تاریخی افکار عمومی باشد. اما واقعیت این است که این رسالت یعنی جلوگیری از نادیده گرفتن ذهن تاریخی مخاطب یکی از مهم ترین وظایف و رسالت های رسانه های تخصصی است که با این نظارت دقیق و موشکافانه مانع از لکه دار شدن اعتبار اجرایی دولت خواهند شد.


از سوی دیگر ممیزی رویدادهای بیمه ای و برنامه ریزی برای جلوگیری از برپایی رویدادهای تکراری از جمله مهم ترین وظایف ابتدایی روابط عمومی بیمه مرکزی است تا مانع حضور بي مورد اعضای هیات عامل در مناسبت های غیر ضروری باشد.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود