امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
11/9 1401

گروه سایبان - هرچند که در روزهای گذشته به کرات در خصوص تخطی از صدور حکم ماموریت برای معاون پیشین نظارت بیمه مرکزی به شرکت خصوصی بیمه معلم صحبت شد اما ظاهرا رئیس کل بیمه مرکزی عزمی برای اصلاح این رویه که در پیش روی چشمان او رخ می دهد ندارد.


رازپول در نظر ندارد این چشم پوشی را ترک فعل تلقی کند چراکه اگر بنا به تشخیص نهادهای قضایی ترک فعل تلقی شود جرم است. اما در سایه این سکوت و تائید صلاحیت مفید امینی به عنوان مدیرعامل خارج از هیات مدیره بیمه معلم از سوی بیمه مرکزی و موافقت با حکم ماموریت او به صندوق ذخیره فرهنگیان از سوی  بیمه مرکزی که دو عضو هیات عامل  آن هر دو سابقه کار در قوه قضائیه دارند یعنی مجید بهزادپور و حمیدرضا مهدوی کوچک سرایی بار دیگر توجهات به سایر نهادهای نظارتی جلب می شود.


هرچند که سازمان ثبت به عنوان نهادی قانون مدار و مبارز در این گونه انحرافات از معیار قانون، در صنعت بیمه شناخته می شود اما به نظر می رسد که سایر نهادهای بالادستی نیز همچون دیوان محاسبات و کمیسیون اصل نود ، بازرسی کل کشور و سایر نهادهای نظارتی باید به مسائلی این چنین نظارت کنند.


بیمه مرکزی در روزهای گذشته نسبت به ارائه نمره منفی به اعضای هیات مدیره این شرکت بیمه ای اقدام کرده است. اما بررسی ترکیب کمیته این جلسه و برخی انتصابات اخیر در بیمه معلم خود پرده از واقعیت هایی بر می دارد که نمونه بارز تعارض منافع است. 


اما واقعیت این است که بیمه مرکزی با ماموریت مفید امینی به عنوان کارمند رسمی دولت به صندوق ذخیره فرهنگیان موافقت کرده . این در حالی است که صندوق ذخیره فرهنگیان نه تنها نهادی خصوصی است بلکه ماموریت مفید امینی به صندوق ختم نمی شود و او از صندوق راهی بیمه معلم بوده که تنها 17 درصد سهامش در اختیار صندوق است.


لازم به اشاره است در اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان صراحتا به این موضوع اشاره شده.

در اساسنامه آمده است: «در راستای خصوصی بودن موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان لازم است به استفساریه ای که از مقام معظم رهبری در مورد موسسه انجام پذیرفته شده اشاره شود. درپاسخ به این استفساریه، تائید صندوق ذخیره فرهنگیان به عنوان بخش خصوصی طی نامه 1/14273 مورخ 13 مرداد 1387 توسط دفتر مقام معظم رهبری به وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شده است.

اما چطور بیمه مرکزی به خود اجازه داده است که یک کارمند دولت را به یک نهاد کاملا خصوصی مامور کند. این اجازه مستند به کدام مجوز صورت گرفته است؟ در شرایطی که صندوق ذخیره فرهنگیان به 13دلیل خصوصی تلقی می شود. 

































































































































































































.............

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود