امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
08/28 1401

گروه سایبان - پیش بینی بودجه 515 میلیاردی تومانی در حوزه قبولی اتکایی در ساختار مالی بیمه ملت بار دیگر توجهات را نه تنها به ساختارهای مالی بلکه به حوزه اعتباری آن در صنعت بیمه جلب می کند.

هویت بیمه ملت در پیوند با قبولی اتکایی از داخل و خارج به ذی نفعان نشان دهد که این شرکت هرچند کوچک، با وجود شبکه سهام داری معتبر شایستۀ احترام بیشتری است چرا که این راهبرد بهترین تصویر ممکن از صنعت بیمه در بخش خصوصی را به تصویر می کشد. 


شاید به جرات بتوان گفت وجه تمایز بیمه ملت با سایر شرکت بیمه در حوزه سهام داری تلاقی دو وزارت خانه کار، رفاه و تامین اجتماعی و امور اقتصادی و دارایی است. به عبارتی از یک سو هم ساختارهای مدیریت ریسک در حوزه کلان مورد توجه و حساسیت است و هم نگرش در حوزه اقتصاد معیشت و پذیرش ریسک های سطح بنگاهی. بر همین اساس به نظر می رسد بیمه ملت با توجه به این دو مقوله در حال اداره شدن است.

توسعه تفکر قابل اتکا بودن نه تنها برای مشتریان خرد، بلکه برای مشتریان کلان که از نگرش صاحبین سهام این شرکت بیمه ای نشات گرفته در همه دوره های مدیریتی مورد تاکید قرارداشته است. سهام داران به درون خود توجه داشته، قابلیت خود را کشف کرده و جایگاه معتبری را در صنعت بیمه به دست مدیران این شرکت در دوره های مختلف ترسیم کرده اند.


این نگرش که با توسعه برنامه های مالی در حریان بوده پس از افزایش سرمایه های متعدد خصوصا در دوران اخیر میراثی شده تا در این دوره نیز مدیران حاضر اهتمام ویژه ای به توسعه این راهبرد داشته باشند تا جایی که در بودجه این شرکت اخذ قبولی اتکایی برای سال جاری بالغ بر 515 میلیارد تومان پیش بینی شده. هرچند که این رقم در مقایسه با ظرفیت فعلی صنعت بیمه فاصله دارد اما تمایز کلیه بازارها و ارائه راهکارهای متناسب با آنها یکی از نقاط قابل ارائه در روش های کسب و کار امروزی است. شیوه ای که نه تنها هزینه های اداری زیادی به شرکت وارد نمی کند بلکه در قالب ساختارهای فعلی قابل ارائه بوده و قدرت چانه زنی شرکت را ارتقا داده است.


از سوی دیگر با ورود 1401 به نیمه دوم و تغییرات در حوزه سیاست گذاری به نظر می رسد چگالی ورود جریان نقد در بازار سهام به این شرکت افزایش قابل توجهی داشته.

بررسی روند سهام این شرکت در 5 سال گذشته نشان می دهد نوسانات بازار سهام بر این شرکت نیز تاثیر داشته و از خرداد سال گذشته تا کنون این شرکت نسبت به وضعیت 5 سال گذشته در پایین ترین سطح ارزشی خود قراردارد، اما این روند به تازگی فصل جدیدی را برای خود طراحی کرده به شکلی که به نظر میرسد با راهبردهای تعیین شده و اقبال بازار به این رویکردها مسیر چندانی برای جبران عقب ماندگی های ارزشی در بازار سهام باقی نمانده و شرکت به زودی می تواند با عبور از کف تاریخی 5 سال اخیر فصل جدیدی را در بازار سهام برای خود تعریف کند.

به باور کارشناسان حوزه سهام اگر این شرکت بتواند این کف تاریخی را در دوماه آینده ترمیم کند با توجه به راهبرد و برنامه ها و اهداف آتی در حوزه افزایش سهم بازار و توسعه شبکه فروش و ارتقا سرمایه گذاری ها می تواند مسیر پر پیچ و خم فتح سقف تاریخی خود را در مسیر کوتاه تری بپیماید.


انتخاب ریسک های منطقی، مدیریت منابع مالی و وجوه نقد سازمان و سرمایه گذاری در حوزه های سودآور، بستر سازی توسعه زیرساخت های فناوری ، تقویت کمی و کیفی کانال های فروش و شعب، حفظ و توسعه سرمایه انسانی، طراحی و پیاده سازی مدل مدیریت ریسک های اعتباری و نقدینگی، ورود و تقویت به حوزه های استارتاپی، انتشار اوراق بهادار بیمه ای، برنامه ریزی جهت حفظ مشتریان فعلی و توسعه باشگاه مشتریان و رعایت بهداشت اعتباری از جمله راهکارهایی است که می تواند مدیران را به این اهداف متعالی برساند.

 

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود