امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
08/24 1401

گروه سایبان - اخیرا هیئت عامل بیمه مرکزی «ضوابط تشکیل و فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه» پیشنهادی اداره کل نظارت بر شرکت های بیمه و هماهنگی امور استانها و اصلاحی کمیته را تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ کرده است.


چندی پیش بود که مدیرکل نظارت بر شرکت های بیمه و هماهنگی امور استانهای بیمه مرکزی از ابلاغ ضوابط تشکیل و فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد  عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت عملکرد کارکنان صنعت بیمه، مقرر شد اقدامات نظارتی بیمه مرکزی در حسن اجرای آیین نامه 90 تقویت شود و به همین منظور اصلاح ضوابط فعالیت کمیته ارزیابی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی جهت تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه به هیات عامل بیمه مرکزی ارائه شد.

 

امیر صفری خاطرنشان کرد: هیات عامل بیمه مرکزی نیز در جلسه مورخ 06/04/ 1401به استناد تبصره «5» ماده (2) و تبصره ماده (10) «دستورالعمل بررسی صلاحیت حرفه‌ای کارکنان کلیدی موسسات بیمه»   این ضوابط را تصویب و به شرکت های بیمه ابلاغ کرد.

 

دبیر کمیته ارزیابی عملکرد کارکنان صنعت بیمه از کاهش سقف نمره منفی مدیران ارشد کلیدی خبر داد و گفت: در ضوابط جدید، سقف نمره منفی جهت تایید صلاحیت حرفه ای مدیران ارشد کلیدی از 30 به 20 کاهش یافت.

 

وی در ادامه گفت: همچنین امکان حضور فردی که پرونده وی در کمیته مطرح است، برای حضور در جلسة رسیدگی به پرونده جهت دفاع و ارائه توضیحات فراهم شده است.

 

مدیرکل نظارت بر شرکت های بیمه و امور هماهنگی استانها گفت: در این ضوابط موارد تشویقی نیز برای عملکرد مثبت مدیران در نظر گرفته شده است و  معاونین و مدیران بیمه مرکزی می توانند ضمن بررسی عملکرد متصدیان و افراد پیشنهادی تصدی مشاغل کلیدی صنعت بیمه و شناسایی اقدامات مثبت آنان، درخواست تشویق افراد مورد نظر را همراه با پیشنهاد مشخص برای طرح در کمیته به رئیس کمیته ارسال کنند.

 

اما در حالی که کارکنان کلیدی شرکت های بیمه بر اساس این ضوابط ارزیابی می شوند بررسی پایگاه اطلاع رسانی بیمه مرکزی در این زمینه نشان می دهد که این ضوابط در خروجی این پایگاه به عنوان سایت مرجع صنعت بیمه درج نشده است.

بنابراین اگر قرار است که کارکنان کلیدی بر اساس این ضوابط نمره منفی و یا مثبت بگیرند به نظر می رسد که این ضوابط باید به صورت جامع در دسترس همگان قرار گیرد.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود