امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
07/7 1401

 

گروه سایبان - امروز در حالی زمزمه استعفای یک عضو هیات عامل نقل محافل شده که خبر مجدد انتصابش به تیتر اول رسانه رسمی وزارت اقتصاد تبدیل می شود، ارکان صنعت می پرسند در حالی که از انتصاب وی ۴ ماه میگذرد ، بازنشر خبر این انتصاب چه هدفی را پیگیری می کند؟





به گزارش رازپول، 27 اردیبهشت ماه سال جاری بود که روابط عمومی بیمه مرکزی در خبری از انتصاب، حمیدرضا مهدوی کوچکسرایی به سمت عضو هیات عامل و معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی خبر داد.

 

در حکم انتصاب او ماموریت های وی برای این مسئولیت نیز مشخص شده بود تا جایی که در این خبر آمده بود؛ ارتقای کیفی منابع انسانی، ایجاد همدلی و بهره وری، ارتقای سطح آموزش، استفاده از ظرفیت های سرمایه‌گذاری در صنعت بیمه و همچنین افزایش بازدهی سرمایه گذاری منابع و نقدینگی در چارچوب قانون از جمله انتظارات از وی است.


اما چندی پیش شنیده ها از استعفای مهدوی کوچکسرایی و عدم حضور وی در بیمه مرکزی خبرداد.


این در حالی است که در اتفاقی نادر روز گذشته وزرات اقتصاد همزمان با صدور حکم انتصاب مجید مشعلچی برای قائم مقامی بیمه مرکزی و علی استاد هاشمی به عنوان معاون نظارت بار دیگر احکام علی بنیادی و حمید رضا مهدوی کوچکسرایی را بازنشر کرد.


انتشار این خبر و همزمانی آن با اخبار رسیده مبنی بر استعفای مهدوی از بیمه مرکزی این پرسش را ایجاد کرده است که آیا وزارت اقتصاد از چنین استعفای بی خبر بوده است؟ اساسا فارغ از مبحث استعفای کوچکسرایی بازنشر انتصاب وی با چه هدفی صورت گرفته است؟


با توجه به رویدادهای اخیر و زمین گیر بودن بیمه مرکزی در صدور احکام و پذیرش استعفای اعضای کلیدی هیات عامل و بعضا استفاده از عناصر کم تجربه در صنعت بیمه آیا می توان به رشد و بالندگی صنعت مبتنی بر شرح وظایف نهاد ناظر  و نظارت های موثر  آنچنان که مد نظر ریاست جمهوری است امیدوار بود؟ به نظر می رسد که بازدید سرزده مقام عالی اجرایی کشور از بیمه مرکزی و بررسی روندها از نزدیک می تواند امیدها را به تحقق اهداف مورد انتظار بیشتر کند، همان گونه که بازدید های سرزده آیت الله رئیسی توانست به نقطه قوتی بر هم افزایی ها منجر شود.

.

  1. میهمان
    پاسخ 16 مهر 1401 14:59 احمد رضا
    مطلب بسیار جالبی بود از دقت شما خوشم میاد

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود