امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
06/22 1401

 گروه سایبان- شنیده می شود که علی استاد هاشمی فردی است که این روزها پله های ترقی در صنعت بیمه را با سرعت اعجاب آوری پشت سر می گذارد تا جایی که ظاهرا او حالا پشت صندلی معاونت نظارت ایستاده و به زودی حکم این معاونت را دریافت می کند.

استاد هاشمی ظاهرا دارای  مدرک تحصیلی دکتراي مديريت مالي دانشگاه شهيد بهشتي و عضو هيات علمي دانشگاه پيام نور است.

او پیش از این عضو و رييس هيات مديره شرکت ليزينگ سينا، رييس کميته حسابرسي شرکت ليزينگ سينا و ساير شرکت ها، مدير حسابرسي داخلي شرکت سرمايه گذاري آتيه صبا و عضو کميته حسابرسي شرکت صنعتي و معدني شمال شرق شاهرود، تاليف مقالات متعدد و عضويت در شوراي آموزشي دانشگاه ها، بوده است.

هرچند که او دارای تحصیلات عالی در حوزه مالی است اما جست و جوی سوابق و مهارت های او در صنعت بیمه بی نتیجه مانده و یا دست کم در دسترس نیست.او به تازگی به عنوان عضو هیات مدیره بیمه سینا انتخاب شده که سوابق او به چند ماه محدود می شود.

از سوی دیگر گفته می شود که مفید امینی معاون نظارت فعلی بیمه مرکزی در هیات مدیره یکی از شرکت های دانا و یا آسیا جا خواهد گرفت.

این در حالی است که از غلامعلي جهانگیری به عنوان عضو دیگر هیات عامل بیمه مرکزی که به زودی تغییر خواهد کرد نام برده می شود. از اسماعیل زاده از مدیران فعلی بخش اتکایی بیمه مرکزی به عنوان جایگزین او یاد می شود.

وزیر اقتصاد چندی پیش در جلسه معارفه بهزادپور به تشریح مطالبات وزارت اقتصاد از بدنه مدیریتی صنعت بیمه و به طور ویژه، بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران به عنوان قاعده گذار این صنعت، پرداخته بود.

او "تغییر وضعیت نظارت های اثر بخش در صنعت بیمه" را یکی از مطالبات خود در این ارتباط عنوان و تأکید کرد: من گزارش های فصلی و شش ماهه صنعت بیمه در این ارتباط را از بیمه مرکزی خواهم خواست و از آقای بهزادپور و همکاران می خواهم، گزارش هایی را تهیه کنند که مشخص کند، کار "نظارت های مؤثر" در این صنعت چقدر پیش رفته و کدام مسیر ها را باید، با چه سرعتی طی کنیم.

خاندوزی محور دیگر مطالبات خود را "قاعده گذاری صنعت بیمه بدون شرایط تعارض منافع" عنوان کرد و گفت: شما بهتر از من، مواردی را بخاطر می آورید که در سنوات گذشته؛ تعارض منافعی بین سیاست گذاران و تصمیم سازان، اعمال کنندگان و مجریان تصمیمات در حوزه صنعت بیمه، وجود داشته است و همین موارد هم موجب شده است، بیمه مرکزی نتواند با حریت کامل اعمال مقررات کند.

وی در ادامه، "تحقق کامل حاکمیت شرکتی" را به عنوان یکی دیگر از مطالبات خود از صنعت بیمه مورد تأکید قرار داد و افزود: البته از نظر من، مهم تر از پیاده سازی حاکمیت شرکتی، مدیریت کردن تعارض منافع بین بیمه مرکزی و مجموعه های تحت نظارت آن است که این هم خود می تواند به اثر بخشی بیشتر موضوع "نظارت" کمک زیادی کند.

لازم به اشاره است پیش از این از مجید مشعلچی به عنوان یکی از گزینه های معاونت نظارت بیمه مرکزی نیز یاد شده است. مشعلچی پیش از این مدیرعامل بیمه کوثر بوده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود