امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
05/11 1401

 

گروه سایبان - همزمان با برگزاری بزرگترین گردهمایی کیفی زیست بوم های دانش بنیان با بیمه مرکزی، در جلسه ای موازی، شورای اجرایی فناوری اطلاعات بررسی شکایت شرکت های دانش بنیان از بیمه مرکزی را در دستور کار خود قرار می دهد.

این جلسه در شرایطی برگزار می شود که از بیمه مرکزی به عنوان نهاد ذی ربط با موضوع شکایت کسب و کارهای دیجیتال حوزه بیمه از بیمه مرکزی دعوت رسمی به عمل نیامده است. هنوز مشخص نیست که چرا شورای اجرایی فناوری اطلاعات حاضر به پذیرش شکایت تعداد اندکی شرکت های دانش بنیان از بیمه مرکزی شده، اما برای بررسی ابعاد این شکایت از دستگاه ناظر و دولتی دعوتی به عمل نیامده است.

به نظر می رسد معاونت حقوقی نهاد ریاست جمهوری بهتر است که در این زمینه ورود کرده و نسبت به این جلسه نظر حقوقی بدهند.
اما نکته قابل توجه این است که این جلسه دقیقا در زمانی تشکیل می شود که رئیس کل بیمه مرکزی از راه اندازی مرکز نوآوری در صنعت بیمه خبر می دهد.

هنوز معلوم نیست هم زمانی اقدامات تسهیل گر بیمه مرکزی در حمایت از شرکت های دانش بنیان و بررسی شکایت برخی کارگزاران آنلاین به چه منظور صورت گرفته است؟
مسلما شورای اجرایی فناوری اطلاعات بدون کسب نظر از همه ارکان در حوزه کسب و کارهای دیجیتال در صنعت بیمه نمی تواند به راهکارهای مطلوب در این بخش دست یابد. این در حالی است که در این بوم کسب و کار،  بیمه مرکزی نهاد نزدیک و شورای اجرایی فناوری اطلاعات دستگاهی دورتر به قوانین و مباحث فنی بیمه ای به شمار می رود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود