امروز: شنبه، 1 اردیبهشت 1403
12/16 1394

ایران در پاسخ به پرسش راز پول اذعان دارد که جمع بندی در خصوص افزایش نرخ بیمه  شخص ثالث در جلسات شورای عالی بیمه و با توجه به وضعیت عملکرد این رشته در سال جاری نهایی خواهد شد .


به گزارش پایگاه خبری راز پول (ایران و جهان) عباس حسینی مدیرعامل شرکت بیمه ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه با توجه به عضویت شما در شورای عالی بیمه و ریاست شورای عمومی سندیکای بیمه گران و با توجه به سهم 40 درصدی بازار بیمه ایران در کشور پیشنهادتان برای افزایش نرخ شخص ثالث چیست اذعان دارد که افزایش نرخ به تازگی اعلام شده است و باید در جلسات مطرح شود و نیاز به بررسی عوامل گوناگونی دارد و با توجه به عملکرد شرکت ها در این زمینه نرخ تعیین خواهد شد . وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار ما مبنی بر این که زیان بیمه ایران در چه زمانی مستهلک خواهد شد عنوان کرد که زیان انباشته بیمه ایران ناشی از شفاف سازی بود ، و شرکت بیمه ایران از پایبند ترین شرکتهای بیمه به مقررات شورای عالی بیمه است و از قوانین بیمه مرکزی تبعیت دارد و زیان این شرکت ناشی از اصلاح صورت های مالی بود .

حسینی در ادامه با بیان اینکه هیات مدیره شفافیت صورتهای مالی و ذخیره گیری مناسب را دنبال می کند اذعان دارد که در همین زمینه برنامه اصلاح توانگری این شرکت نیز در دست اقدام است که اقدامات برای بیمه مرکزی جهت طرح در شورای عالی بیمه ارسال شده است .
وی در خصوص بهبود و ترمیم مالی و ارتقا سطح توانگری شرکت بیمه ایران تاکید کرد: بیمه ایران به عنوان پدر معنوی صنعت بیمه امروز بزرگترین اندوخته های ریالی و ارزی کشور را داراست علاوه بر اینکه بزرگترین پرداختهای خسارت صنعت بیمه را نیز به نام خود رقم زده است.

وی بیمه ایران را دارای پشتوانه دولتی دانست که هیچ دغدغه ای به لحاظ توانگری مالی ندارد و دارای اندوخته های فراوانی است .
حسینی اذعان دارد که آیین نامه توانگری مالی  شاخص های ریاضی برای نشان دادن میزان ظرفیت و قدرت شرکتهای جهت ایفای تعهداتشان تشکیل شده و در این راستا و در جهت ترمیم برنامه مالی خود جلسه ای در هیات مدیره شرکت تشکیل و برنامه مشخصی جهت ارایه به بیمه مرکزی تهیه و اعلام شده است که بدون شک بر طبق این برنامه ترمیم مالی توانگری بیمه ایران ارتقا خواهد یافت.

وی همچنین در خصوص افزایش نرخ دیه در سال 94 و ارزیابی از نرخ حق بیمه شخص ثالث در سال آتی گفت: این مساله باید در شورای عالی بیمه به بحث کارشناسی گذاشته شود و در نهایت نرخی که متناسب با همه ذینفعان باشد استخراج شود.
حسینی همچنین از اصلاح و بازنگری آیین نامه 600 خبر داد و گفت : بیمه مرکزی و پژوهشکده بیمه نظرات شرکتهای بیمه را اتخاذ کرده اند تا اصلاح این آیین نامه در دستور کار قرار گیرد.وی البته به وضع عوارض تحمیلی نیز اشاره کرد و گفت: صنعت بیمه طی یک بازه زمانی بیش از 1800 میلیارد تومان بایت عوارض متحمل زیان شده است که باید حذف این عوارض تحمیلی سریع تر اجرایی شود.

مدیر عامل بیمه ایران در خصوص کاهش سهم این شرکت در بازار بیمه اذعان داشت:بیمه ایران حق انتخاب را به بیمه گذاران می دهد و نمی تواند خودش سهمش را کاهش دهد اما می تواند با حرکت در مسیرهای مشخص به جای رقابت ،فضای کسب و کار را برای خصوصی ها فراهم کند.

وی تاکیدکرد : بیمه ایران به جای رقابت کاذب با خصوصی ها به دنبال اتحاد های استراتژیک با بیمه گران است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود