امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
04/22 1401

 گروه سايبان- بیمه پاسارگاد به عنوان اولین شرکت غیردولتی توانست رکورد سهم نگهداری ریسک در بخش خصوصی را جابه جا کند.

به گزارش رازپول، به تازگی هیات مدیره بیمه پاسارگاد با افزایش 90 درصدی، سرمایه شرکت را از 3 هزارو 61 میلیارد تومان به 5 هزارو 817 میلیارد تومان رساند.
این رویداد بیمه ای از آنجایی دارای اهمیت است که یک شرکت بیمه خصوصی با تلفیق راهبردهای جدید مدیریتی موفق به ثبت آن شده است. به عبارت دیگر در حالی که سرمایه به عنوان یکی از مولفه های مهم صنعت بیمه به منظور سهم نگهداری و پذیرش ریسک به شمار می رود، بیمه پاسارگاد را می توان شرکتی پیشرو در استفاده از راهبردهای تلفیقی به منظور پوشش ریسک های مالی بنگاه داری و استفاده به هنگام از اهرم های عملیاتی نه تنها در زمینه توسعه شرکت داری، بلکه در حوزه ارتقا پوشش های ریسک در صنعت بیمه کشور عنوان کرد.

یکی از مهم ترین مشخصه های این رویداد توجه به تمرکز مالکیت و اندازه شرکت و ریسک پذیری است، چرا که بیمه پاسارگاد در سطح عالی شرکتی توانسته است با مدیریت متغیرهای وابسته ی ساختارهای سهام داری و افزایش توان مالی شرکت، گام های موثری در کاهش ریسک های بنگاه داری بردارد.
امروزه با وجود تحریم های صنعت بیمه و عوامل ریسک زای درونی و بیرونی، توجه به کاهش ریسک بنگاه داری پیشرانی مهم و اساسی به شمار می آید چراکه بقا  شرکت ها رسیدن از شرایط موجود به وضع مطلوب است، مولفه ای که پاسارگاد اهتمام ویژه ای به آن داشته است.

از سوی دیگر عدم واگذاری ریسک به خارج از کشور در اين شرايط نیاز به تزریق سرمایه های جدید به صنعت را مضاعف کرده است. این در حالی است که تبدیل سرمایه های ریالی به ارزهای خارجی رتبه شرکت های بیمه در حوزه سرمایه را نیز متاثر کرده است . بنابراین پاسارگاد با چنین افزایش سرمایه ای در شرایط فعلی نه تنها بازوی اتکایی معتبری در داخل خواهد بود، بلکه در حوزه فعالیت های بین المللی، پس از گشایش های اقتصادی می تواند، جايگاه مطلوبی در سطح تعاملات بين المللي نسبت به ساير رقبا داشته باشد.
از سوی دیگر توجه به چگونگی افزایش سرمایه بیمه پاسارگاد بیانگر اعتماد کامل سهام داران به راهبردهای عملیاتی، مالی و سرمایه گذاری هیات اجرایی به شمار می رود؛ بحرانی که امروزه به عنوان تئوری نمایندگی ظهور کرده و عملا سهامداران شرکت ها را در مقابل هیات اجرایی قرارداده، در بیمه پاسارگاد به عنوان یک نقطه قوت،  منجر به افزایش دارایی نامشهود این شرکت نیز شده.
دارایی نامشهود امروز از آن جمله دارایی هایی است که صنعت بیمه در مدیریت آن توفیقات چندانی نداشته است و توجه به دارایی هایی با قدرت نقد شوندگی پایین مهم ترین ابزار برای افزایش توانگری مالی به شمار می رود.
اما سیاست های اقناعی در بیمه پاسارگاد به نحوی عمل کرده است که سهام داران سرمایه گذاری های بلندمدت را به دست آوردهای کوتاه مدت مالی ترجیح داده تا بیمه پاسارگاد به دام تجدید ارزیابی دارایی برای رهایی از بندهای صورت های مالی نباشد. نکته ای که قطعا بیمه مرکزی نیز به آن توجه ویژه داشته و تفکیک دارایی های پرهزینه و کم هزینه به زودی در دستور کارش قرار گرفت.
نکته کليدي ديگر کاهش سهم نگهداري اتکايي اجباري بيمه مرکزي بنابر الزامات برنامه ششم توسعه است که به تازگي از سوي رئيس کل بيمه مرکزي ابلاغ شد. اعلان چنين دستورالعملي به منزله افزايش درآمد شرکتهايي است که توانسته اند با افزايش سرمايه به هنگام سهم نگهداري و پذيرش ريسک خود را ارتقا دهند . اين ره آورد مسلما به افزايش درآمدهاي بيمه پاسارگاد به عنوان نخستين بيمه خصوصي کشور در بعد سرمايه منجر خواهد شد.
و در نهایت اینکه با ثبت چنین افزایشی در بيمه پاسارگاد، سرمایه ثبت شده شرکت های بیمه از 46 هزار میلیارد تومان به حدود 49 هزار میلیارد تومان رسید.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود