امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
04/16 1401

گروه سایبان- موضوع ارائه تخفیف از سوی استارتاپ ها و همکاری آنها با دیجی کالا چندی است که از گوشه و کنار شنیده میشود.

در هفته جاری پس از ثبت سفارش چند قلم کالا از فروشگاه آنلاین دیجی کالا، یک هدیه ویژه دریافت کردم؛« کارت تخفیف ۲۰۰ هزارتومانی برای بیمه شخص ثالث و بدنه از استارتاپ ازکی»

اما چطور میشود در حالی که کارمزد خرید بیمه شخص ثالث به چنین رقمی نمی رسد، یک استارتاپ بیمه ای تمام قد ایستاده تا معادلات فروش بیمه شخص ثالث را بر هم بزند؟
 
این موارد در حالی است که ارائه تخفیف تا ۲.۵ درصد قیمت بیمه نامه در قانون بیمه شخص ثالث دارای راهکارهایی است.

تبصره4 ماده ۱۸ قانون شخص ثالث اذعان دارد، شركتهاي بيمه مي توانند تا دو و نيم درصد ۲.۵ درصد كمتر از نرخهاي مصوب شوراي عالي بيمه را ملاك عمل خود قرار دهند. اعمال تخفيف بيشتر از دو و نيم درصد توسط شركتهاي بيمـه، منـوط به كسب مجوز از بيمه مركزي است. بيمه مركزي در اعطاي اين مجوز بايد توانگري مالي شركت و شـرايط عمومي بازار و حفظ رقابت پذيري شركتهاي بيمه را مدنظر قرار دهد. همچنين شركتهاي بيمه مي توانند در صورت ارائه خدمات ويژه به مشتريان، با تأييد بيمه مركزي تا دو و نيم درصـد )2/5 %( بـيش از قيمتهـايتعيين شده توسط بيمه مركزي، از بيمه گذار دريافت كنند.

بنابراین سوال این است که تخفیف ۲۰۰ هزارتومانی چگونه و‌با چه مکانیزمی ارائه میشود و «ازکی» با چه نیتی بازار بیمه ای کشور را با ارائه تخفیف های غیرمتعارف تحت تاثیر قرار می دهد؟ در بازاری که نمایندگان حقیقی و حتی برخی نمایندگان حقوقی امکان ارائه چنین تخفیفی ندارند، چگونه استارتاپ بیمه ای «ازکی» با این راهکار نظم موجود در بخش فروش را متاثر می کند ؟
برخی با ایجاد نارضایتی در بین نمایندگان با رقابت های غیر متعارف چه هدفی را دنبال می کنند؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود