امروز: پنج شنبه، 6 اردیبهشت 1403
04/12 1401

 گروه سایبان - صورت های مالی سندیکای بیمه گران کجاست؟

هر سال در فصل برگزاری مجامع این پرسش که صورت های مالی سندیکای بیمه گران چرا منتشر نمی شود مطرح است.

اما امسال سندیکای بیمه گران یک قدم پا را فراتر گذاشته و صورت وضعیت مالی و صورت درآمد و هزینه را پیش از برگزاری مجمع برای شرکت های بیمه ارسال کرده. این در حالی است که حق عضویت شرکت های بیمه از جیب سهام داران پرداخت می شود و قاعدتا سندیکای بیمه گران باید به صورت عمومی صورت های مالی را منتشر کند.


از سوی دیگر در حالی که مجموعه و نهادهای بزرگی مانند بانک ملی، بیمه ایران، صندوق تامین خسارت های بدنی، بیمه مرکزی و ... صورت های مالی خود را به صورت شفاف در کدال عرضه کرده اند، عدم ارسال صورت های مالی سندیکا بر روی سایت این مجموعه از ابهامات است.

سندیکای بیمه گران اعلام کرده که در سال گذشته 113 میلیارد ریال درآمد حق عضویت داشته است.

در این میان این مجموعه بالغ بر 51 میلیارد ریال هزینه نیروی انسانی، 14 میلیارد ریال هزینه عمومی و اداری و 30 میلیارد ریال هزینه به کارگروه های تخصصی در سال 1400  پرداخت کرده است. صورت های مالی سندیکا در سال مالی 1399 نشان می دهد که این نهاد دارای 14 نفر نیروی انسانی بوده است. با فرض 14 نفر نیروی انسانی در سال 1400 از  تقسیم هزینه نیروی انسانی به کارمندان ماهانه عدد 30 میلیون تومان به دست می آید اما آیا سندیکا چنین رقمی را به کارمندانش پرداخت می کند؟

اما در قبال این پرداختی ها گزارش عملکرد سندیکا در سال گذشته کجاست؟


 چندی پیش بود که دبیر کل سندیکای بیمه گران در نامه ای به شرکت های بیمه از آنها خواسته بود تا برای بکارگیری وکیل جهت لغو بخشنامه های سازمان امور مالیاتی در خصوص اخذ مالیات بر ارزش افزوده درمان و لغو مصوبه اخذ عوارض از بیمه نامه ها در شورای اسلامی شهر مشهد و همچنین پرداخت مطالبات پیمانکاران فعال در پروژه ساختمان اداری فاطمی نه تنها الباقی حق عضویت سال 1400 را بپردازند، بلکه پیش دریافت حق عضویت 1401 را نیز پرداخت کنند.

موضوع عوارض شورای اسلامی شهر مشهد در چند سال اخیر در صورت های مالی سندیکای بیمه گران بیمه تکرار شده  و معلوم نیست شرکت های بیمه برای اینکه سندیکا به وظیفه ذاتی خود عمل کرده و از خروج منابع مالی از صنعت جلوگیری کرده چند سال دیگر باید هزینه وکیل پرداخت کنند؟ از سوی دیگر سندیکا خود دارای کارگروه تخصصی حقوقی است و با وجود چنین ظرفیتی چرا باید برای پرداخت هزینه وکیل ، هزینه مضاعف پرداخت شود؟

از سوی دیگر در حالی که دولت در حال طراحی سامانه ای برای شفاف سازی وضعیت پرداختی به مدیران و کارمندان است و حتی برخی مدیران عامل شرکت های بیمه دریافتی های خود را در سامانه کدال منتشر می کنند، شفاف سازی در زمینه دریافتی و فیش حقوقی دبیرکل سندیکای بیمه گران و کارمندان آن مطالبه عمومی است که به نظر می رسد رئیس شورای عمومی باید به آن توجه داشته باشد.

همه این موارد در حالی عنوان می شود که شرکت های صنعت بیمه در سال گذشته بیش از 113میلیارد ریال حق عضویت پرداخت کرده اند.


 




 

.

  1. میهمان
    پاسخ 15 تیر 1401 14:09 حمیدی
    وقتی سازمانی از یک جا بودجه بگیرد بهتر حساب و کتاب پس می دهد سندیکاها و اتاق های بازرگانی که از افراد مختلفی پول می گیرند خیلی خوب حیف و میل می کنند و مافیایی اداره می شوند اجازه ورود به افراد سالم را هم نمیدهند
    راستی چرا شما در توییتر نیستید اخبارتان طوفان به پا خواهد کرد خدا قوت


ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود