امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
02/31 1401

گروه سایبان - برخی منابع خبری از تغییرات مدیریتی در بیمه اتکایی امین خبر می دهند.

بر این اساس از این شرکت شنیده می شود که موسی رضایی میرقائد که تاپیش از این عضو هیات مدیره بیمه دانا بود از سوی این سهام دار وارد هیات مدیره بیمه اتکایی امین شده و ظاهرا قرار است پس از تائید صلاحیت از سوی بیمه مرکزی جایگزین مصطفی کیایی مدیرعامل فعلی این شرکت باشد.

موسی رضایی میرقائد بنابر اطلاعات مندرج در سایت بیمه دانا دارای مدرک تحصیلی کارشناسی مدیریت فرهنگی است.
سایر سوابق مندرج او در این سایت عبارتند از
- کارشناس برنامه ریزی فرهنگی
- کارشناس در مدیریت امور ساختمان و تاسیسات
- معاون اداره کارپردازی و تدارکات
- معاون مدیر ساختمان و تدارکات
- مدیر بازاریابی
 


او در حالی به عنوان مدیرعامل یک شرکت اتکایی منصوب می شود که بنابر اطلاعات مندرج در سایت بیمه دانا سوابق مرتبط مدیریتی در بخش های تخصصی بیمه ای ندارد.
حال سوال از بیمه مرکزی آن است که چگونه شرایط وی با آئین نامه احراز صلاحیت حرفه ای کارکنان کلیدی صنعت بیمه منطبق بوده است؟
 

مهدی نمن الحسینی مدیرکل پذیرش مؤسسات و دفاتر بیمه‌ای بیمه مرکزی، پیش از این در رابطه با شرایط تعیین مدیران صنعت بیمه و دوره مدیریتی آن‌ها گفته بود:  انتخاب مدیران طبق اساسنامه‌ها در مجمع شرکت‌های بیمه‌ای صورت می‌گیرد و سهامدارن آن‌ها را انتخاب می‌کنند. صلاحیت مدیران پیش از انتخاب باید به تایید بیمه مرکزی رسیده باشد و همچنین به امور بیمه‌ای آشنا باشند؛ زیرا وظایف سنگینی مانند سیاست گذاری‌ها بر دوش هیئت مدیره قرار دارد.


در بسیاری از شرایط اعضای هیئت مدیره، مدیران عامل را تعیین و بر عملکرد آن‌ها نظارت می‌کنند؛ بنابراین اشخاصی که معرفی می‌شوند، باید شرایط قید شده در آیین نامه اصل 90 که مطابق با نظام‌های تعیین صلاحیت در نظام‌های بیمه‌ای دنیاست را داشته باشند. به عنوان مثال، تحصیلات اعضای هیئت مدیره باید مرتبط و تجربه مدیریتی هم داشته باشند؛ در ایران تجارب مدیریتی در زمینه بیمه‌ای برای اعضای هیئت مدیره نیازی نیست.


وی اذعان کرده بود طبق بررسی‌های صورت گرفته در مجمع‌های برگزار شده، بیش از 66 درصد اعضای هیئت مدیره شرکت‌های بیمه ای هیچ سابقه‌ای در صنعت بیمه نداشتند و عضو هیئت مدیره شدند؛ اما باید دارای تجربه مدیریتی و مدرک تحصیلی مرتبط باشند و در مصاحبه تخصصی شرکت کنند.

 






.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود