امروز: پنج شنبه، 9 فروردین 1403
02/7 1401

گروه سایبان - پس از مارتن انتخاب رئیس کل بیمه مرکزی و در حالی که گمان میرفت صنعت برای ترسیم برنامه های راهبردی مهیا خواهد شد، حالا تلاش ها برای حذف بازوهای موافق و هم سوی رئیس کل جدی تر شده است.


مجید بهزادپور تنها کاندیدای رئیس کلی بیمه مرکزی نبود و البته رقبای غیر جدی داشت که برخی از آنها پیام های خود پس از انتصاب را نیز تدارک دیده بودند، اما با نظر مساعد صنعت و البته شخص رئیس جمهور او به عنوان سکاندار بیمه مرکزی برگزیده شد. در این میان هرچند موضوع بیمه مرکزی تعیین تکلیف شد، اما برخی تحرکات نشان می دهد که برخی در صدد قطع بازوهای وی از صنعت بیمه اند.


انتخاب اعضای هیات عامل که به استناد قانون تاسیس با انتخاب رییس کل و معرفی آنها به وزارت اقتصاد سازوکارش تعریف شده همچنان در پیچ و خم گمانه زنی قراردارد و شنیده از گزینه های مطرح نشان می دهد که هنوز در ذهن برخی که سودای هدایت بیمه مرکزی را داشتند، بسته نشده است.

تغییرات سازمانی از نقاط حساس مدیریتی در سازمانهای عمودی است و احتمال مقاومت در برابر گزینه های تزریقی می تواند ساختارهای پیچیده دولتی خصوصا در بخش های تخصصی را با چالش مواجه کند.


بنابراین در برهه فعلی به نظر می رسد که بیمه مرکزی با چالشی به عنوان «انتخاب» مواجه است . در این چالش بیمه مرکزی نه تنها تلاش دارد در جهت کاهش هزینه های سازمانی بابررسی دقیق گزینه ها شوک های مثبت مدیریت شده به سیستم وارد کند، بلکه برای حفظ جریان های موافق نیز که می توانند در توسعه نگرش های مدیریتی جدید بیمه مرکزی موثر باشند باید انرژی صرف کند.

اما رئیس کل بیمه مرکزی قطعا احوالات پیرامونی صنعت بیمه را با ذکاوت و‌ درایت مورد بررسی قرار داده و از تحرکات صنعت بی اطلاع نیست.
 

حذف افراد و نام هایی که از نگرش های بهزادپور برای ورود  و به دست گرفتن سکان صنعت بیمه حمایت کرده اند و تزریق گزینه هایی که تجربه حضور و کار در صنعت بیمه ندارد دو اهرم جدی است که حالا به نظر می رسد در دست مخالفین قبلی قرار گرفته. موضوعی که از دید رئیس کل دور نمانده و نخواهد ماند. اما او نیز باید برای ایجاد توازن در صنعت باید تلاش کند چراکه افزایش تمرکز در یک سو،  در کنار سایر افراد خنثی که راهبردهای خود را بر اساس سود و زیان  سازماندهی می کنند، می تواند برنامه های اجرایی او را نیز با چالش مواجه کند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود