امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/29 1401

 گروه سایبان - با حکمی از سوی رئیس هیات امنای پژوهشکده بیمه، دکتر محمد مهدی عسگری به عنوان سرپرست پژوهشکده بیمه منصوب شد.

به گزارش رازپول به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، رئیس کل بیمه مرکزی در این حکم خواستار تببین نقش و جایگاه پژوهشکده بیمه به عنوان واحد تحقیق و توسعه صنعت بیمه کشور از طریق انجام مطالعات و ارائه طرح های پژوهشی که ریشه در نیازها، کمبودها و چشم انداز میان مدت و بلند مدت صنعت بیمه به عنوان بخش زیربنایی و لاینفک از اقتصاد کشور شد. همچنین در ادامه آمده است، این نقشه راه باید به گونه ای باشد ‌که پژوهشکده بیمه ضمن اجرای برخی پروژه های تحقیقاتی، به طراحی، هدایت و نظارت بر امور مطالعاتی و پژوهشی که به موسسات تحقیقاتی داخلی و یا خارجی معتبر واگذار می شوند، بپردازد.


رئیس هیات امنای پژوهشکده بیمه در بخش دیگری از این حکم بر تنظیم و ارائه برنامه راهبردی پژوهشکده در چارچوب ماموریت ها، اهداف کلان، ظرفیت های پژوهشی مستقیم و غیرمستقیم، به همراه راهکارها و منابع مورد نیاز ( اعتباری، سرمایه گذاری، نیروی انسانی و ...) برای دستیابی به این اهداف تاکید کرد.

محمد مهدی عسگری دكترای اقتصاد اسلامی از دانشگاه امام صادق (ع) و عضو هیات علمی دانشگاه امام صادق (ع) را در رزومه خود دارد . او سردبیر دوفصلنامه مطالعات اقتصاد اسلامی نیز هست و از سال  1386 تا سال 1387 رئیس پژوهشکده بیمه بوده است.  بنابرصورت  هزینه ها، بیمه مرکزی در سال 1399 بالغ بر 19 میلیارد تومان به پژوهشکده بیمه اختصاص داده است.


«بازاریابی رابطه ای، راهبردی مناسب در پیشبرد بیمه های خرد» که در سال 1385 در سیزدهمین سمینار بیمه و توسعه «بیمه‌های خرد» ارائه شد و «الگوی تدوین راهبرد تحقیقاتی پژوهشکده بیمه در جهت عملیاتی کردن برنامه تحول در صنعت بیمه» که در  سال 1387  در پانزدهمین همایش ملی و دومین همایش بین المللی بیمه و توسعه«عملیاتی کردن برنامه تحول در صنعت بیمه» ارائه شد از جمله مقالات وی است.
او در دوفصلنامه تحقیقات مالی اسلامی مقاله ای نیز با عنوان «تحلیل مقایسه ای الگوهای تکافل و آسیب شناسی آنها از منظر ذینفعان» ارائه کرده است.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود