امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
01/22 1401

گروه سایبان - بیمه مرکزی اپلیکیشن آپ را فاقد مجوز ارائه خدمات بیمه ای معرفی کرد.
به گزارش رازپول، بیمه مرکزی در نامه ای اپلیکیشن آپ را فاقد مجوز ارائه خدمات بیمه ای اعلام کرد. این در حالی است که تکلیف افرادی که تا پیش از این از این اپلیکیشن بیمه نامه خریداری کردند. این اپلیکیشن در روزهای گذشته بیمه حوادث، ثالث، بدنه و ... ارائه کرده است. معلوم نیست که با چنین وضعیتی تکلیف بیمه گذارانی که نسبت به خرید بیمه نامه از این اپلیکشن کرده اند چیست؟
بیمه مرکزی در روزهای گذشته نسبت به فروش بیمه نامه از سوی برخی اپلیکیشن ها هشدار داده است.
ماده ۶۶ قانون تاسیس اذعان دارد که عرضه بيمه جز بوسيله اشخاص زير ممنوع است:
۱ - مؤسسات بيمه
2 - نمايندگان بيمه
3 - دلالان رسمي بيمه
تبصره - هر كارمند يا نماينده بيمه كه اقدام بعرضه بيمه نمايد بايد داراي كارت شناسائي از طرف موسسه بيمه مربوط باشد. نام دلال رسمي يا‌ نماينده بيمه كه بيمه نامه وسيله او عرضه شده است بايد در بيمه ‌نامه ذكر شود.
ماده ۶۷ همین قانون آمده که مؤسسات بيمه و نمايندگان و دلالان رسمي بيمه مسئول جبران خساراتي ميباشند كه در اجراي وظائفشان بسبب تقصير و يا مسامحه‌ آنها يا كاركنانشان بديگران وارد آيد.
این اپلیکیشن در حالی غیر مجاز اعلام شده که خبرنگار ما در روزهای گذشته نسبت به خرید بیمه نامه از آن اقدام کرده بود. جالب اینجاست که نتیجه استعلام بیمه نامه از سنهاب بیمه مرکزی که در سایت آن وجود دارد نشان داد که بیمه نامه خریداری شده معتبر است. این در حالی است که بیمه نامه فیزیکی برای خریدار ارسال نشده و بیمه گذار از تعهدات، مراکز پرداخت خسارت و پوشش ها به صورت کتبی آگاه نیست و در صورت بروز خسارت اطلاعی از نحوه مراجعه و دریافت خسارت ارائه نشده است. اما اگر ارائه خدمات از سوی اپلیکیش ها مجاز نیست بیمه گران چگونه با اپلیکیشن های بزرگی مانند آپ همکاری می کنند و چگونه نتیجه استعلام از سایت بیمه مرکزی نشان می دهد که بیمه نامه معتبر است؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود