امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
12/3 1400

گروه سایبان - توسعه بيمههاي عمر همواره به عنوان يک دغدغه ميان بيمهگران مطرح بوده است. اطلاعات موجود نشان مي‌دهد شرکت بيمه ملت با ارائه طرحهاي متنوع، در اين زمينه عملکرد موفقي داشته و قصد دارد در اين حوزه اقدامات تازهاي نيز انجام دهد.
در اين باره با «هاشم برزگر» مدير بيمههاي زندگي و فروش شرکت بيمه ملت گفتوگو کردهايم.

 چرا بيمهگران بيش از ساير رشتههاي بيمهاي بر «بيمه عمر» تاکيد دارند؟
اين‌که ما اموال‌مان را در برابر حوادث بيمه کنيم، امري عقلي است. به عنوان مثال اين‌که بتوانيم با پرداخت هزينه‌اي اندک، خودرو، ماشين، کشتي، انبار و... را در مقابل خطرهاي سرقت، آتش‌سوزي، زلزله و سيل بيمه کنيم، بسيار مقبول است. حال سوال اين است که آيا ارزش جان انسان از ارزش خودروي او کمتر است؟ اساسا از دست دادن اموال ممکن است به صورت مقطعي، خسارتي را به افراد معدودي وارد کند، اما از کار افتادگي يا ابتلا به بيماري‌هاي خاص و يا حتي از دست دادن «جان» يک نفر، در شرايط عادي ممکن است خسارات جبران‌ناپذيري به يک خانواده وارد کند.
بيمه‌گران به خوبي مي‌دانند که «جان» قابل ارزش‌گذاري نيست، اما تلاش کرده‌اند با طراحي محصولات بيمه عمر، خسارت ناشي از «از کار افتادگي»، «بيماري» يا «فوت» را به حداقل رسانده و در نهايت پس‌اندازي نيز براي شخص بيمه‌شده در نظر بگيرند.
بيمه‌هاي زندگي همچنين از طريق آثاري که بر متغيرهاي مختلف اقتصادي و اجتماعي دارند، نقش ويژه‌اي در توسعه و گسترش رفاه اجتماعي ايفا مي‌کنند. براي کاهش اثرات ناگوار ناشي از حوادث و اتفاقات پيش‌بيني نشده، بيمه‌هاي زندگي به عنوان موثرترين و پرطرفدارترين ابزار در کشورهاي جهان عمل مي‌کنند و درواقع، مهم‌ترين نقش بيمه‌هاي زندگي، تامين و تضمين آتيه خانواده‌هاست که ضمن داشتن پوشش‌هاي بيمه‌اي، جنبه سرمايه‌گذاري نيز دارد.

گفته ميشود بيمههاي عمر در کشور ما تنوع چنداني ندارند. اين ادعا صحت دارد؟
واقعيت اين نيست. به طور کلي، بيمه‌هاي عمر از تنوع زيادي در شکل و محتوا برخوردارند. با انواع درآمدها سازگارند و براي اغلب اقشار جامعه، پوشش‌هاي متنوعي دارند.
شرکت بيمه ملت به تنهایی در اين رشته دست‌کم پنج عنوان طراحي و اجرا کرده است.
*بيمه زندگي و سرمايهگذاري، امکان سرمايه‌گذاري در کنار بهره‌مندي از پوشش‌هاي بيمه‌اي را به طور کلي فراهم کرده است.
*بيمه سپرده زندگي، زمينه بهره‌مندي از يک صندوق سرمايه‌گذاري (سپرده) و قابليت واريز در هر زمان از مدت بيمه‌نامه ضمن ارائه پوشش‌هاي بيمه‌اي مناسب را ايجاد کرده است.
*بيمه مستمري زنان خانهدار، محصول انحصاري بيمه ملت براي تمام بانوان ايراني و تخصصي‌ترين بيمه مستمري زنان در ايران است. زنان خانه‌دار و شاغل با بيمه‌شدن در اين طرح، همانند تمامي مشاغل، تحت پوشش بيمه مستمري قرار گرفته و تا پايان سن يکصد سالگي از حقوق مستمري بهره‌مند مي‌شوند.
*بيمه تحصيل فرزندان نيز براي ايجاد سرمايه‌اي مطمئن در جهت تامين هزينه تحصيل فرزندان همراه با برخورداري از پوشش‌هاي بيمه‌اي از محل پس‌اندازها و ذخاير آن ايجاد شده است.
*بيمه زندگي و بازخريد سنوات هم پوشش‌هاي بيمه‌اي همراه با پرداخت تضميني پاداش پايان خدمت به صورت يکجا با سود تضميني و مشارکت و گذران دوران بازنشستگي است.
*بيمه زندگي جوانان که از سال 1391 فعال شده است نيز تاکنون مشتريان خاص خود را داشته است.

عملکرد شرکت بيمه ملت در رشته بيمه عمر چگونه بوده است؟
حق‌بيمه وصولي شرکت بيمه ملت در رشته عمر، طي سال‌هاي 1397، 1398 و 1399 به ترتيب 32‌درصد‌، 38درصد‌ و 44درصد‌ رشد داشته است. اين همه در شرايطي است که کشور با تنگناهاي اقتصادي، تحريم و شيوع بيماري کرونا مواجه بوده است.
حتي تعداد بيمه‌نامه‌هاي عمر صادره شرکت در سال 1399 نسبت به سال قبل آن نيز 19‌درصد‌ افزايش داشته که نشان از موفقيت شرکت در جذب سپرده‌هاي مردمي در قالب طرح‌هاي متنوع بيمه عمر است.

شرکت چگونه توانسته به چنين جايگاهي برسد؟
ما قصد داريم بيمه ملت را به انتخاب اول شبکه فروش بيمه‌هاي زندگي در صنعت بيمه تبديل کنيم. اين يک برنامه قطعي است و اميدواريم با همکاري همه، محقق شود. همچنين تکميل محصولات بيمه‌هاي زندگي شرکت از لحاظ فني و سيستمي به عنوان محصول برتر و کامل، ايجاد و برقراري ارتباط دو جانبه و بلندمدت با بيمه‌گزاران، تربيت شبکه فروش آموزش‌ديده و حرفه‌اي و نيز استفاده از حداکثر ظرفيت مشتريان شرکت در رشته‌هاي ديگر جهت فروش بيمه‌هاي زندگي در دستور کار است.
تحقق 104‌درصد‌ي بودجه بيمه عمر تعيين‌شده براي سال 1399 در بيمه ملت مديون يک برنامه‌ريزي هدفمند و دقيق است. فعال شدن 159 نماينده حقيقي در شش‌ماهه اول سال در حوزه فروش بيمه‌هاي زندگي، فعال شدن 166 نماينده تخصصي بيمه‌هاي زندگي در همين مدت و نيز جذب 10 کارگزار فعال در رشته زندگي همراه با مزيت‌هاي ايجاد شده براي شبکه‌هاي حرفه‌اي فروش، چنين نتيجه قابل قبولي را رقم زده است.
از سوي ديگر خدمات‌رساني مراکز تخصصي بيمه‌هاي زندگي به صورت حضوري و آنلاين باعث شد که جذابيت آن براي بيمه‌گزاران بيشتر شود.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود