امروز: چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403
11/9 1400

گروه سایبان- چالش ماده 17 قانون خدمات کشوری در روزهای اخیر تکلیف تعداد زیادی از مدیران بیمه ایران را که به بخش خصوصی مامور شده بودندروشن کرده است، با وجود چنین ماده ای ریسک مدیریت در شرکتی مانند رازی که در سال های اخیر عالی ترین کرسی اجرایی خود را به مدیران بیمه ایران سپرده رو به افزایش است، چراکه علی جباری، مدیر مامور از بیمه ایران در این شرکت به تازگی برنامه ای 5 ساله هم ارائه کرده، برنامه ای که حالا معلوم نیست که بتواند آنرا اجرایی کند.

بهمن سال گذشته بود که «علی جباری» از مدیریت صندوق تامین خسارت های بدنی به کرسی مدیرعاملی شرکت بیمه رازی رسید و حالا تقریبا یک سال از زمان حضور او در این مجموعه می گذرد. در مراسم معارفه اش سهامدار عمده هلدینگ آینده از منابعی که در زمان مدیریت اش در صندوق در بانک آینده سرمایه گذاری کرده تقدیر کرد و اذعان داشت که مدیریت جدید باید در جهت افزایش خدمات بیمه رازی و رضایت مشتریان در این زمینه تلاش کند.

جباری در اولین قدم در زمان حضورش در این شرکت، رنگ و هویت بصری بیمه رازی ( نشان) را که در زمان مجید بختیاری اصطلاحا «ری برندینگ» شده بود کنار گذاشت و علی رغم صرف هزینه در این خصوص استفاده از لوگوی قبلی را در دستور کار قرار داد.

پس از حضور وی مهندسی مجدد فرآیندها در دستور کار این شرکت بیمه ای قرار گرفت و  یک برنامه راهبردی 5 ساله برای بیمه رازی تدوین شد اما حالا موضوع ابطال ماده 17 آیین نامه اجرایی تبصره 2 ماده 21 و ماده 121 قانون خدمات کشوری داغ شده تا جایی که در روزهای اخیر تکلیف بسیاری از مدیران بیمه ایران را که به خارج از سازمان مامور شده اند، روشن کرده است.
بنابراین با عنایت به این چالش به نظر می رسد که با انتخاب جباری شرکت بیمه رازی بار دیگر با یک ریسک مدیریتی مواجه است و روزهای آینده مشخص می کند که آیا باید برنامه های نیمه کاره او را نیز مدیری دیگر بازنگری کند؟

باید دید که جباری راهکاری که برخی مدیران بیمه ایران در زمینه بازخرید و بازنشسته شدن رفته اند، انتخاب می کند و در بیمه رازی می ماند تا برنامه راهبردی 5 ساله خود را عملیاتی کند و یا برای تکمیل سوابق کاری دولتی خود به بیمه ایران باز می گردد و سهام داران عمده این شرکت باید به دنبال انتخاب مدیر جدیدی برای مجموعه تحت مالکیت خود باشند؟
و یا اینکه زمزمه های احتمال تغییرات مدیریتی در بیمه رازی به واقعیت نزدیک است و سهام داران با آینده نگری و هوش مدیریتی همیشگی حکمرانی شرکت خود را با یک انتخاب جدید راهبری خواهند کرد.
 

رازپول از دریافت هرگونه پاسخ در این زمینه استقبال می کند و انتشار آنرا رسالت خود می داند.

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود