امروز: جمعه، 10 فروردین 1403
10/29 1400

گروه سایبان - بازده حقوق صاحبان سهام بیمه اتکایی امین در سال مالی منتهی به شهریور 1400 به 40 درصد رسیده است. این در حالی است که بنابر آمارهای مندرج در سالنامه آماری لیدر اجباری اختیاری اتکایی کشور نسبت خسارت 99.5 درصدی را در سال گذشته به ثبت رسانده. بنابراین در شرایطی که راهبر این بخش دارای عملکرد قابل اتکایی نیست «اتکایی امین» چگونه توانسته است به چنین نسبتی در عملکرد دست یابد؟


بستر فعالیت در صنعت بیمه برای شرکت های اتکایی به دلیل عدم التزام شرکت های بیمه به حداقل نرخ نامه مشورتی بیمه مرکزی در سال های اخیر ناپایدار و حساس شده است و مدیران شرکت های اتکایی در چنین شرایطی به منظور مراقبت از نسبت های مالی و حقوق صاحبین سهام کنترل های مضاعفی را در پذیرش ریسک ها به خرج می دهند.


مدیریت آگاهانه بر ترکیب پرتفوی، بررسی دقیق ریسکهای پیشنهادی وقبول آنها براساس اصول بیمه گری و مدیریت ریسک، مدیریت مؤثر بر وجوه نقد به منظور پرداخت به موقع خسارت ها، سرمایه گذاری هوشمندانه در بخش هـای سـود آور و درآمدساز تنها بخشی از ترفند های به کارگرفته شده در سال های اخیر است که سبب شده بنابر بررسی ها روند بازده حقوق صاحبان سهام این شرکت در 6 سال اخیر رشد متوازن و باثباتی را شاهد باشد. بررسی بازده حقوق صاحبان سهام نشان می دهد که با بکارگیری رویکردهای اخیر  سهام داران به ازای هر 100 تومان سرمایه گذاری چقدر سوده کسب کرده اند.


بیمه اتکایی امین در سال های اخیر فعالیت بیمه گری را تنها در سطح شرکتی رصد نکرده است و همواره به زوایای این فعالیت در سطوح بالاتر و لزوم مراقبت از ریسک های  بیمه ای در سطح کلان و توسعه متوازن بخش اتکایی در کشور همگام با موضوع تورم و شرایط اقتصادی همواره حساس بوده است.


از سوی دیگر در سطح شرکتی، سودآوری به واسطه اجرای برنامه های توسعه ای و تقسیم سود معقول بین سهامداران حاصل بکارگیری راهبردهای موثر بیمه ای و سرمایه گذاری است که نتایج ملموسی را برای صاحبان سهام پدید آورده تا جایی که در سال گذشته بازده حقوق صاحبان سهام اتکایی امین به 40 درصد رسیده است.


«جیمز هرینگتون» نظریه پرداز انگلیسی می گوید:«سنجش و اندازه گیری، اولین قدم در راه کنترل و بهبود است. اگر شما نتوانید چیزی را بسنجید، آن را نخواهید فهمید. اگر آنرا نفهمید، نمی توانید آن را کنترل کنید و اگر نتوانید آنرا کنترل کنید، نخواهید توانست آنرا بهبود بخشید»


در همین زمینه است که حفظ و گسترش ارتباط و همکاری مناسب با بيمه گران معتبر خارجی، پيش بينی افزايش سود فنی و مالی، گسترش همکاری با بيمه مرکزی و شرکتهای بيمه داخلی در زمينه های فنی، تخصصی وآموزشی، اعزام کارشناسان به دوره های آموزشی خارجی و استفاده از دوره های آموزشی داخلی به منظور ارتقاء دانش و بهره گيری از دانش حرفه ای روز صنعت بيمه در دنيا، برگزاری سمينارهای تخصصی اتکائی به منظور بازاريابی از شرکتهای بازار هدف و بوجود آوردن زمينه همکاری های بيشتر با ديگر شرکتهای بيمه مستقيم، افزايش سرمايه شرکت با توجه به تورم پيش رو به منظور افزايش توانمندی های شرکت در جهت حفظ جايگاه خود در بازار اتکايی داخلی و خارجی، تحصيل مناسب ترين پوشش های اتکايی در دسترس برای ارتقای ظرفيت ريسک پذيری شرکت، بهينه سازی پرتفوی شرکت و دستيابی به سود حداکثری از محل سرمايه گذاری های و ارتقاء سطح بهره گيری از تکنولوژی اطلاعات در فرآيندهای عملياتی و ارائه خدمات از جمله برنامه این شرکت عنوان شده است.



مقطع زمانی

حقوق صاحبین سهام(میلیون ریال

سود(میلیون ریال )

بازده حقوق صاحبین سهام

شهریور 1400

8.610.762

3.510.301

40 %

شهریور 1399

6.099.982

1.980.432

32 %

شهریور 1398

4.254.550

731.439

17 %

شهریور 1397

3.718.683

889.717

23 %

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود