امروز: جمعه، 31 فروردین 1403
10/28 1400

گروه سایبان - صندوق تامين خسارت هاي بدني با ارسال نامه اي به بيمه مركزي خواستار توقف تولید و اکران سريال پلاك ١٣ شده است.


منابع خبري اذعان دارند كه ظاهرا صندوق تامين خسارت هاي بدني با ادامه تولید سريال پلاك ١٣ به شكل فعلي موافق نبوده و با ارسال نامه اي به بيمه مركزي به عنوان ليدر و راهبر اين قرارداد با ادامه وضعیتبه شکل فعلی مخالفت كرده است.


صندوق تامين خسارت هاي بدني در زمينه تبليغات داراي دستورالعمل هاي محدودي است و ظاهرا اين سريال در استانداردهاي صندوق در اين زمينه نمي گنجد.


تبصره 5  ماده 24 قانون بیمه شخص ثالث اذعان داردکه صندوق می تواند با تصویب مجمع عمومی مربوط، حداکثر تا دودرصد (2 درصد )از منابع مالی خود را جهت تعمیم امر بیمه، گسترش فرهنگ بیمه، ترغیب رانندگان فاقد بیمه نامه شخص ثالث به اخذ بیمه نامـه و پیشگیری از زیانهای ناشی از حوادث رانندگی از طریق عقد قرارداد با وزارتخانه ها و دستگاه های  اجرائی ذی ربط از قبیل سازمان صدا و سیما، وزارتخانه های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان اختصاص دهد.


سريال پلاك ١٣ كه از سوي شبكه سوم سيما اكران شده در روزهاي اخير با انتقاداتي از سوي مديران روابط عمومي شركت هاي بيمه همراه شده است. در ماده 2 تفاهم نامه سه جانبه سندیکای بیمه گران، بیمه مرکزی و صندوق تامین خسارت های بدنی آمده است که «همکاری متقابل میان بیمه مرکزی، سندیکای بیمه گران و صندوق به منظور تهیه سریال نمایشی( در سطح کیفی درجه الف و با محتوای مورد تائید کمیته نظارتی پیش بینی شده در ماده 6این تفاهم نامه) به منظور توسعه و ترویج فرهنگ بیمه ، کمک به کاهش سوانح رانندگی و کمک به کاهش بروز خسارت رانندگی.»


به استناد همین موارد حالا صندوق تامین خسارت های بدنی توقف سریال از قسمت 45 به بعد را خواستار شده و تولید و اکران مجدد آنرا منوط به بازنگری در محتوا کرده است.

سهم صندوق تامین خسارت های بدنی از تامین مالی سریال 10 میلیارد تومان است.


بيش از دو سوم بودجه اين سريال از سوي دولت( بیمه مرکزی، صندوق تامین خسارت های بدنی، بیمه ایران و بیمه ایران معین ) تامين شده است. چندی پیش نیز در جدولی منتشر شده از سوی برخی رسانه ها سهم بیمه ایران بالغ بر 3.5 میلیارد تومان پیش بینی شده بود. سهم بیمه مرکزی نیز در این پروژه 10 میلیارد تومان است.


این موارد در حالی است که در بودجه سال آينده کشور عوارضي براي صداوسيما به منظور فرهنگ سازي پيش بيني شده است و برخي كارشناسان، برنامه هاي سفارشي سالهاي اخير را منشا چنين نگرشي در بودجه مي دانند. یادگاری که از سلیمانی و روابط عمومی بیمه مرکزی برای صنعت بیمه باقی مانده است.


صنعت بيمه از سال گذشته ٤٢ ميليارد تومان قرارداد ساخت برنامه هاي تلويزيوني(دور برگردان و پلاک 13) با سیما دارد كه با تهيه كننده فعلي اين سريال منعقد شده است . 12 میلیارد تومان برنامه دور برگردان در سال گذشته، 20 میلیارد تومان سریال پلاک 13 . منابع خبری اذعان دارند که 10 میلیارد تومان از بودجه باقی مانده نیز احتمالا با راهبری همین گروه به ساخت برنامه های تلویزیونی اختصاص خواهد داشت.  گفتنی است برنامه دوربرگردون در 53 قسمت یک ساعته در طی سال 99 از شبکه سه سیما پخش شد.


با توجه به اینکه صندوق محدودیت هایی در تبلیغات دارد سوال این است که چه مقدار از این سریال به موضوعات کاهش سوانح رانندگی و خسارت های ناشی از آن اختصاص داشته است؟ و با وجود انتقادات اخیر موضع راهبر این پروژه چیست و برای اصلاح آن چه برنامه ای دارد؟

.

ارسال نظر

نام:*
ایمیل:*
متن نظر:
کد امنیتی: *
عکس خوانده نمی‌شود